Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dodge Charger SRT8

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Dodge Charger SRT8

I morgon bitti lämnar jag in Chargen på lackkonservering. Ska bli spännande och se om det blir någon skillnad. Både i utseende/lyster men också i hur enkel den blir att tvätta.
Bild
Annons
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Dodge Charger SRT8

Nu har jag fått tillbaka bilen! Vilken lack!! Sjukt fin blev den. Får inte tvätta den på två veckor nu vilket kommer bli svårt. Men den är fin till Power Meet i alla fall.
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Dodge Charger SRT8

Stor skillnad med andra ord? :D Jag ska nog prova på en egen lackförsegling om man köper hem lite prylar :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Här har vi en återförsäljare i USA som säljer mitt Magnaflowsystem och har fri frakt till hela världen verkar det som.

$1141 kostar det, vilket inte direkt är tokdyrt. Men vågar man beställa från USA? Har ni förslag på någon bättre återförsäljare som man säkert kan lita på?
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Verkar bara vara fri frakt till norra Amerika? :(
Shipping Policy Freight is free (limited time offer) when shipped within the Continental United States and Canada. We ship worldwide via UPS, DHL, FedEx, Purolator and various air cargo carriers, should you be located outside of our pre-paid service area, , please inquire to obtain shipping costs.
Tror att frakten blir ungefär lika mycket som avgassystemet kostar =/ Det bästa är nog att kolla med någon importfirma som plockar in grejer från USA varje- eller varannan vecka, så kan dom ha bra fraktpriser men sedan tillkommer också deras lilla slant som dom vill tjäna :P SCC verkar plocka hem mycket prylar/tillbehör till speciellt RAM, dom kanske har de bästa priserna om man frågar? =) (eftersom du är storkund!) :D

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

SandmanNet skrev:HIttat en länk till en sida som säljer toningsfilm. Detta är 6% toning, vilket känns lite mer "säkert". Har ni några bättre länkar?
Nu har jag beställt den här toningsfilmen
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Gött! :-)

Hur har det gått med parkeringssensorn fram? Är grymt nyfiken! :)

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Dodge Charger SRT8

Avenger skrev:Gött! :-)

Hur har det gått med parkeringssensorn fram? Är grymt nyfiken! :)
Hehe. Har tid på Lies på måndag :)
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Härligt! :D

Hoppas parkeringssensorn blir till belåtenhet, funderar själv över att köpa exakt samma =)

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Avenger skrev:Härligt! :D

Hoppas parkeringssensorn blir till belåtenhet, funderar själv över att köpa exakt samma =)
Ja, men vänta tills jag fått dit min, så kan jag rapportera hur det gått :)
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

That I will! :D hehe

Fått dän reflexerna där bak? :P Samt dimbakljuset =) ?

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Avenger skrev:That I will! :D hehe

Fått dän reflexerna där bak? :P Samt dimbakljuset =) ?
Reflexerna är borta. Dock inte dimbakljuset. Känns lite vanskligt att ta bort det faktiskt. Blir man stoppad så tror jag inte polisen kör en flygande besiktning på reflexgraden i baklyktorna. Däremot saknad dimljus kanske dom enklare märker?
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Två yngre poliser följde efter mig och gjorde en inspektion, det enda dom påpekade var röda bakblinkers, hehe :lol: ..och sen frågade dom om bilen "typ vad stulen"? :?

Jag hade också dimbakljus installerat från början, men det kopplade jag ur andra dagen jag ägde bilen, tyckte det såg så fult ut.

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Dodge Charger SRT8

Var till Lies idag angående parkeringssensorn. Dom blev lite fundersamma och var osäkra på om dom skulle fixa att plocka isär fronten på bilen, så det blev inget. Var till Björkmans bil som är auktoriserad serviceställe, och dom skulle kolla upp det och återkomma. Typiskt! Nåja, hoppas det blir fixat snart nog
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Är det sådana problem att plocka dän fronten?, trodde jag inte :roll: Den adaptiva farthållaren kommer ju sitta kvar, den följer inte med, så dom var nog lite fega eftersom det var en ny bil? :) Använder man fina handskar och en ren arbetsmiljö så klarar man det nog utan att repa något.

Hoppas det går bättre på nästa ställe.

Bild
Skriv svar