Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

dodge magnum R/T 2006

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: dodge magnum R/T 2006

Kul att du är nöjd med bilen!

Det kan även vara problem med de nedre länkarmarna, ett vanligt fel på LX bilarna, Magnum, Charger och 300C.

Jadå, ebay är helt säkert, ett utav de största företagen i världen och som äger b.la. PayPal :) Det går bokstavligen INTE att bli lurad om du handlar där, dom skulle till och med ersätta dig om säljaren hade vägrat.

Kolla även ebay.de, men där måste man söka på tyska (för det mesta), där lämpar det sig att köpa större och tyngre delar då frakten är billigare, och man slipper även tull och moms då det är inom EU.

Tull och moms på ett par bussningar och stag ifrån USA borde inte bli så dyrt då det inte rör sig om stora summor.

Ang. bussningar i polyuretan, sök bara på "Dodge magnum bushings" på ebay.com och bläddra igenom tills du hittar, en del uppger inte alltid detta så man får söka igenom annonserna :)

T ex. dessa, fast man måste kontrollera krängningsstagets tjocklek :)

http://www.ebay.com/itm/Super-Auto-K200 ... cc&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Trevlig kväll.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
CEk
SUV

RICKE skrev:Tjena det var ett tag sen man var här men kan säga att jag fortfarande är nöjd med bilen :P men nu börjar den knaka o knarra om framvagnen så det börjar bli dags och byta momentstagen och kräng bussningar. Min fråga är om man ska handla från ebay är det säkert? Kan det bli massa extra kostnader med moms och tull? Första gången jag tänkt handla därifrån. Finns ju massa skoj där till våra bilar:P

En annan tanke jag har är om det finns polyuretan bussningar till våra bilar till bra pris? Vart isåfall. Mvh Rickard
Kolla även in http://www.rockauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;, där har jag handlat från och de är riktigt bra. Kolla totalpriset inklusive frakt, sen gångrar du det med 1.35 så får du priset med eventuell tull och moms. Då kan du jämföra med svenska priser, har aldrig varit med om att det varit billigare här. Har du tur så kan du ibland slippa tull och moms, lite lotteri det där.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Fedex som delar ut ifrån Rockauto skickar alltid en faktura på tull och moms :)

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Avenger skrev:Fedex som delar ut ifrån Rockauto skickar alltid en faktura på tull och moms :)
Jaså? Mina däcktryckssensorer som jag köpte därifrån slapp jag tull och moms på i alla fall, ren tur då förmodar jag. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Mysko, dom skickar alltid det som standard :D hehe, en gång skippade jag att betala första fakturan för att se "vad som händer", men då kom det en till påminnelse :lol:

Bild
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Tjena nu är mina framvagns grejer påväg till sverige så jag slipper kluckandet i framvagnen. En annan fråga jag har är om det finns något sätt att få så man kan spela aux med mobilen när man har orginal radion sen om det går på nått sätt o få radion så man kan få in andra kanaler än p1-p4 ... Totalt värdelöst när man nästan fått in mix megapol eller liknande så sprakar o brusar det. Mvh Rickard
Användarens profilbild
Malu
SUV

Finns en del om radio i den här tråden: http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=4&t=2978" onclick="window.open(this.href);return false;

Samma stereo i Charger/Magnum/300
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej,

Det ska nog finnas nyare stereos (årsmodeller) som passar rakt av och som har AUX input. Annars har jag sett iPod inkoppling till dessa stereos, men de var dyra.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Jag hade en sånhär till min 2006 Magnum med REC, dock då även med iPod/iPhone-anslutning. Verkar som den här bara lämnar AUX men det var ju å andra sidan det du efterfrågade. Drygt en femhundring inklusive frakt:

http://www.ebay.com/itm/PAC-AAI-CHY-Sel ... a6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Tack för alla svar :) nu har jag lite o fundera på. En annan fråga jag kan passa på att ställa är hur mkt ett cykelställ/crossställ av modell ALLEN som passar våra bilar är värt? Har kommit fram till att jag inte kmr använda det så bättre nån annan har nytta av det. Fick med det på köpet när jag köpte bilen. Alltså ingen annons utan en fråga :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har du en länk eller bild på stället?

Du får jättegärna lägga upp annonser i tråden, inga som helst problem:)

Bild
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Bild

Här har ni en bild på stället :) det är till en dodge magnum men kanske passar fler dodgar? ALLEN heter det visst men har ingen aning om vad det kosta nytt? Säljas ska det iallafall :P // Rickard
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Går i tankarna att få min älskade bil att låta lite mer och tänkte fråga hur ni gjort på era bilar? Hade inte tänkt köpa nått asdyrt nytt avgassystem men billiga tips. Ska inte låta som fan men lite mer muller vore gött. Har läst att man kan ta bort ett rör inuti bakre ljuddämparen eller köra med raka rör bak men jag kör med den varje dag så vill inte det ska låta för mkt. Nån som prövat ta bort röret inuti bakre burken? Mvh Rickard
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Bild
Här kmr en bättre bild på cykel stället. Ge bud om ni vill
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Hej igen har fått ett störande problem när jag öppnar och stänger min förardörr det knäpper/smäller till i dörrstoppet/gångjärn och det är såååååå störande och pinsamt . Går det justera eller smörja med nått dundermedel? Mvh ricke
Skriv svar