Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

dodge magnum R/T 2006

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

dodge magnum R/T 2006

Tjenare alla dodge galningar har lite frågor till er angående min bil som jag ägt cirka 3 månader och är skitnöjd :mrgreen:

hur gör man för att få europa karta till navigationen och även så man kan se på svenska dvd-er på dvd spelaren. vart är smidigast att få tag i handskfacks handtaget billigt? mitt har nämligen gått sönder. kmr säkert fler frågor som jag undrar över men det här var vad som jag kom på nu // rickard
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: dodge magnum R/T 2006

Välkommen! :)

Gött att du är nöjd med bilen!

Orkar inte skriva om DVD:n just nu men kan göra det imorgon :oops: ..men nya handtag finns på ebay, vilken färg har du? Här är exempel på ljusgrått, dock kostar det 500:- med frakt, tull och moms !! :shock:

http://www.ebay.com/itm/MOPAR-OEM-5JM55 ... 91&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Ok det var rätt så dyrt :S får se om ja hittar nån annanstans begagnad. Ja skriv gärna mer om dvd och gps hur jag ska göra. Mvh Rickard
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kolla runt bland skrotarna i Sverige, t ex. Osby skroten :) Fast en del kan vara riktigt dyra också med frakter och de beg. delarna :(

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Jag skulle tro att du nog tyvärr får punga ut 300 för en beg.
Tycker skrotarna jag kontaktat tar hutlösa priser för gamla delar

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Håller med Arvid, dom säger att dom tar 50% av nypris och det är nypris i Sverige, tror att ebay kan vara en bra deal =) ..men det är ju helt klart värt att kolla upp, finns nog en del olika skrotar som har Magnum och 300c och Charger med samma handtag. Men det värsta är nog att handtaget ogärna säljes separat från luckan kan jag tänka mig.

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Ja det är säkert allt eller inget.

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har du RER-gps (kolla om det står RER eller REW på fronten på enheten) ?

Man måste annars konvertera till REW då kartorna inte går att uppgradera med mjukvaran, finns en firma i Europa som kan ordna detta till en kostnad av 2500:- kr om dom fortfarande är aktiva :( ..annars finns det Kina-enheter 2-din DVD/NAVI som kostar 5-6 tusen som är för "alla länder" / aftermarket.

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Avenger skrev:Har du RER-gps (kolla om det står RER eller REW på fronten på enheten) ?

Man måste annars konvertera till REW då kartorna inte går att uppgradera med mjukvaran, finns en firma i Europa som kan ordna detta till en kostnad av 2500:- kr om dom fortfarande är aktiva :( ..annars finns det Kina-enheter 2-din DVD/NAVI som kostar 5-6 tusen som är för "alla länder" / aftermarket.
I en 2006 så är det REC vilket innebär att han måste köpa en helt ny enhet för att få europeisk navigation. För att sen kunna kolla DVD behövs en grej som heter Lockpick, kostar ca $300.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Behövs Lockpick även till eftermarknads? :roll: Var det inte 2006 som RER/REW kom? Och REC var första året? Eller nu kanske jag säger fel så det var 2007..

Ajja, oavsett så är det nog billigast med en ny enhet då många firmor vill ha flera tusen för en konvertering, uppemot 10 tusen har jag hört, men då får man väl original om man vill det..

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Avenger skrev:Behövs Lockpick även till eftermarknads? :roll: Var det inte 2006 som RER/REW kom? Och REC var första året? Eller nu kanske jag säger fel så det var 2007..

Ajja, oavsett så är det nog billigast med en ny enhet då många firmor vill ha flera tusen för en konvertering, uppemot 10 tusen har jag hört, men då får man väl original om man vill det..
Nej, Lockpick är till originalenheterna. REC satt på 05 och uppåt. RER är ju MyGig som kom 2008, sån som sitter i min Challenger. De kan du konvertera, men de gamla (som REC i det här fallet) måste hela enheten bytas ut.
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Okej ska kolla vad för enhet jag har så får vi se hur jag gör :) eventuellt tänkte jag köpa en hel lucka så tar jag handtaget bara. Så om nån behöver en lucka billigt sen så hojta till. Var förresten o besikta bilen häromdan o fick blanka papper med beröm så nu ska den bli tvättad och ompysslad med nytt kupefilter vart kan man köpa det?? Mvh Rickard
Användarens profilbild
CEk
SUV

RICKE skrev:Okej ska kolla vad för enhet jag har så får vi se hur jag gör :) eventuellt tänkte jag köpa en hel lucka så tar jag handtaget bara. Så om nån behöver en lucka billigt sen så hojta till. Var förresten o besikta bilen häromdan o fick blanka papper med beröm så nu ska den bli tvättad och ompysslad med nytt kupefilter vart kan man köpa det?? Mvh Rickard
Skulle nog kolla med en Mercedes-återförsäljare, de brukar ombesörja reservdelar till dom. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja juste, de nya enheterna kom med uppgraderingarna 2008, glömde bort det helt :oops:

Kolla även ebay efter kupéfilter om priserna är hutlösa hos din lokala återförsäljare!

Bild
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Tjena det var ett tag sen man var här men kan säga att jag fortfarande är nöjd med bilen :P men nu börjar den knaka o knarra om framvagnen så det börjar bli dags och byta momentstagen och kräng bussningar. Min fråga är om man ska handla från ebay är det säkert? Kan det bli massa extra kostnader med moms och tull? Första gången jag tänkt handla därifrån. Finns ju massa skoj där till våra bilar:P

En annan tanke jag har är om det finns polyuretan bussningar till våra bilar till bra pris? Vart isåfall. Mvh Rickard
Skriv svar