Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

dodge magnum R/T 2006

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: dodge magnum R/T 2006

Sånt brukar jag smörja med motorolja. Brukar funka finfint

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det kan även vara så att ett dörrstopp/fäste lossnat/gått sönder varav det smäller så, öppna dörren sakta och inspektera samtidigt om någonting hoppar ur när det smäller.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Mattsson77
Minivan

Hade precis detta fenomenet på min andra bil och det var dörrstoppet som hade lossnat. Fick svetsas och nu är allt ok.
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Tjena. Nu är det dags o beställa lite till min bil igen :-) vad heter fjäderbens lagring på engelska? Misstänker att det är Slut på min för att det för ett j@#a liv när man fjädrar ur o svänger. Liksom ett knarrande o smörjtorrt ljud. Antar att det är antingen lagringen eller spindelled som låter? Mvh Rickard
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: dodge magnum R/T 2006

RICKE skrev:Tjena. Nu är det dags o beställa lite till min bil igen :-) vad heter fjäderbens lagring på engelska? Misstänker att det är Slut på min för att det för ett j@#a liv när man fjädrar ur o svänger. Liksom ett knarrande o smörjtorrt ljud. Antar att det är antingen lagringen eller spindelled som låter? Mvh Rickard
Shock bearing vill jag ha för mig
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Prova även söka efter efter strut bearing eller strut mount, mounting kit och liknande.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
RICKE
Minivan

Nu har jag kollat upp vad som låter i framvagnen. Det var övre länkarmen så tänkte beställa en till varje sida. Kom fram till att det är billigare att köpa 2 st i USA än o köpa en i sverige... ärligt talat hur fa $#n kan dom ta 2700kr för en länkarm i sverige när man kan köpa 2 st för ungefär 1000kr i USA . Givetvis kommer frakt o tull på det men jag tjänar nog på det ändå. Mvh Rickard
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Ja det blir nog billigare även om du skulle få en grisdyr frakt. Tull blir nog inte så mycket.
Kolla med Tyskland också, blir lite dyrare men ingen tull, moms bara frakt och den är inte så dyr
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Hur såg du att det var länkarmen? Har ungefär samma ljud som du beskriver och nåt är det ju. Jag tror mer att mitt är dämparna dock
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Man kan prova smörja upp bussningar och leder på länkarmarna för att se om ljudet försvinner tillfälligt och på så sätt lokalisera felet. Använd ett bra smörjmedel som kommer åt överallt där man tror att felet kan vara, skydda mark och asfalt om det kan tänkas bli sådant spill, det finns bra mattor att köpa:)

Det är inte alltid det fungerar beroende på hur slitet det är, men försvinner ljudet så har man en god indikering på att det kanske är en eller flera bussningar eller något annat, istället för exempelvis fjäderbenslager.

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Är det någon spray man vill prova först då? Blir hyfsat svårt att försöka få in något fastare fett. Som sagt är rätt säker på dämparna men vill kolla så det inte är något annat.
Här dundrar det ute av allt regn.
Har samma ljud på båda sidor, lite mindre på förarsidan men börjar bli hyfsat irriterande

Tack för tipset
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag hade provat lite universalspray, om det håller så länge så man kan prova bilen snabbt och se om oljudet försvinner:) , eller något silikonspray eller PTFE spray. Det kanske inte alls fungerar men man kan prova och se om man kan felsöka lite på så sätt.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Tänkte prova med silikonspray. Är ju inte så många ställen att spruta på så blir nog hyfsat enkelt. Vad är ptfe?
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

PTFE håller sig kvar mycket bättre än t ex. universalspray, mer beständigt och dunstar inte bort tror jag inte:)

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Ok. Hade aldrig hört talas om det
Voyager V6 -04

Skriv svar