Hastighetsmätare Voyager -92
Hastighetsmätare Voyager -92
Någon som vet vart man kan få tag i en Hastighetsmätare givare ?
Har letat men kan inte inte hitta någon
Har en Crysler voyager 92
Har letat men kan inte inte hitta någon
Har en Crysler voyager 92
Senast redigerad av Avenger den mån 09 jul 2012, 18:17, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Chrysler Voyager -92
Annons
Re: Hastighetsmätare Voyager -92
Jag lyckades hitta en givare på bildelsdatabasen
så de löste sig får den i slutet av veckan bara hoppas att de bara är de problemet och att de inte är drevet inne i lådan som är trasig!
Chrysler Voyager -92
Menar du hastighetssensorn i lådan, den som är i plast? Men då borde inte lådan fungera mer än på 2:a växeln kostant?
Fungerar inte hastighetsmätaren alls?
Sensor som sitter i lådan som skickar signalen till hastighets mätaren, Bilen funkar som den ska och växellådan men hastighets mätaren är död tålde inte norrlands vintrer
men har beställt en ny nu, som förhoppningsvis löser problemet! Annars så kan ja bara tänka mig att de är drevet i lådan som är slitet! för givaren funkar kollat upp den men på givaren sitter ett drev eller liknade som gå in i lådan och den va sliten så ja tror inte den snurrar pga de..
Chrysler Voyager -92
Vart beställde du sensorn, är den helt ny?
Köpte du in- eller utgående hastighetssensor?
Mig veterligen så borde inte automatlådan fungera på alla växlingar om den är defekt, men det kan ha tillkommit -95, kommer inte ihåg.
Köpte du in- eller utgående hastighetssensor?
Mig veterligen så borde inte automatlådan fungera på alla växlingar om den är defekt, men det kan ha tillkommit -95, kommer inte ihåg.
Jag beställde en begagnad och de är speed sensor output, beställde den på bildatabasen.se
Kanske tillkom efter 95 för växlarna funkar som dom ska bara hastighetsmätare som är död!
Kanske tillkom efter 95 för växlarna funkar som dom ska bara hastighetsmätare som är död!
Chrysler Voyager -92
Tänkte att det var en output, men enligt manualen så ska inte växlingarna fungera, så det kan vara så att den sensorn är fungerande och ditt mätarhus som är defekt?
Men hoppas det fungerar, kan ju vara skillnad på årsmodellerna.
Det finns splitt nya sensorer på ebay.com för under 200:- med frakten till Sverige.
Det finns splitt nya sensorer på ebay.com för under 200:- med frakten till Sverige.
Jag har bytt hela Hastighetsmätar hus så ja vet att den funkar som den ska, men givaren som sitter i lådan output sensor har en röd kon med gängor på som drivs av växellådan och den är utsliten för ja har kopplat ur sen och snurrat den via borrmaskin och då funkar hastighetsmätaren igen
men kan ju vara så att drevet i lådan är slitet oxå så den inte följer gängorna på sensor men ja hoppas de bara är sensorn tror inte de är lika lätt att byta drevet i växellådan.
Chrysler Voyager -92
Har du en bild på sensorn? Jag blir lite fundersam nu.. =)
Vi har tänkt på olika grejer, jag trodde du hade en 3.3 med automatlådan
Den sensorn du visade är ju till 2.5 med manuell låda?! 
Då förstår jag problemet och att det säkerligen är sensorn som är defekt, men du sa att du snurrar på din "defekta" sensor och att den fungerade?
Då förstår jag problemet och att det säkerligen är sensorn som är defekt, men du sa att du snurrar på din "defekta" sensor och att den fungerade?
Hmm ja har en 3,3 liter motor Automat ! bilen är från 92 men lådan är från en 93:a då den va trasig när ja köpte bilen ,men denna sensor sitter även på min bil
Chrysler Voyager -92
hmm ok håller med! jag trodde oxå de va magnet givare blev lite fundersam när ja skruvade
Chrysler Voyager -92
Nu hittade jag svaret, Chrysler ändrade detta under år 94-95 tror jag, då får mätarhuset info från output sensorn på automatlådan och därmed behövs ingen separat hastighetssensor.
Finns lite att läsa på Allpar också:
http://www.allpar.com/eek/dx-sensor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hittade även sensorn i manualen och den stämmer =)
Finns lite att läsa på Allpar också:
http://www.allpar.com/eek/dx-sensor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hittade även sensorn i manualen och den stämmer =)