Multiremm Chrysler Sebring 2.7 -2005
Multiremm Chrysler Sebring 2.7 -2005
Enligt dom sidor jag kollat på så skall 1400mm passa till min Sebring. Men det finns inte en chans att få på den. Den gamla är ca 2cm längre och den passar bra men är lite sliten Vd gör jag för fel? jag släpper spännaren så mycket det går. Skall man göra något med generatorn? Men den ser ut att sitta i ett fast läge.
Eller skall det vara det vara ent annat mått på remmen?
Eller skall det vara det vara ent annat mått på remmen?
Senast redigerad av Avenger den fre 13 jul 2012, 19:11, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Sv: Multiremm
Det var samma på min Voyager.
Remmen för min årsmodell passade inte utan fick ta rem för 06an. Vet inte hur stor skillnaden var, verkstan bytade den.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Remmen för min årsmodell passade inte utan fick ta rem för 06an. Vet inte hur stor skillnaden var, verkstan bytade den.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Multiremm
Remmen ska vara 142,25 cm enligt de listor jag kikar på.
Instruktionerna för att byta remmen är enkla, så någonting måste vara fel(?):
------------------------------------------------------------------
AIR CONDITIONING COMPRESSOR/GENERATOR BELT
(1) Install air conditioning compressor/generator
belt on pulleys, tensioner in slack position, slip belt
over idler last (Fig. 8).
(2) (Refer to 7 - COOLING/ACCESSORY DRIVE/
DRIVE BELTS - ADJUSTMENTS) for proper drive
belt tension adjustment.
(3) Install belt splash shield and right front wheel.
(4) Lower vehicle.
Var har du sett att remmen ska vara 1400 mm? Vart beställde du den?
Instruktionerna för att byta remmen är enkla, så någonting måste vara fel(?):
AIR CONDITIONING COMPRESSOR/GENERATOR BELT
(1) Install air conditioning compressor/generator
belt on pulleys, tensioner in slack position, slip belt
over idler last (Fig. 8).
(2) (Refer to 7 - COOLING/ACCESSORY DRIVE/
DRIVE BELTS - ADJUSTMENTS) for proper drive
belt tension adjustment.
(3) Install belt splash shield and right front wheel.
(4) Lower vehicle.
Var har du sett att remmen ska vara 1400 mm? Vart beställde du den?
Dels mekonomen sökte åt mig, dels så har jag läst det även på Skruvat.se.
men det är ju solklart att det skall vara 142 som du skriver, det förklarar ju alltihopa! = 0 )
För köpa av några som vet. Wikmansbil här i Gävle vill jag inte ha attgöra med. Har du någe tips?
/Anders
men det är ju solklart att det skall vara 142 som du skriver, det förklarar ju alltihopa! = 0 )
För köpa av några som vet. Wikmansbil här i Gävle vill jag inte ha attgöra med. Har du någe tips?
/Anders
Anders fd. Sebring - 05
Hej!
Konstigt att Mekonomen fick upp den längden, dom måste ha skippat kolla Hansen Racing? Skruvat.se säljer ju bara Universal som man själv får kolla längden och spåren, dom trodde nog att den skulle fungera med spännaren men ack så fel dom hade =) Kanske ska skriva ett mail till skruvats kundtjänst
Det enda jag kan säga är att i mina listor så är längden 142,25 cm, har dock ingen egen erfarenhet om det passar eller ej.
Här är en rem för 140:- inkl. frakten:
http://www.ebay.com/itm/Goodyear-Engine ... 2d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Konstigt att Mekonomen fick upp den längden, dom måste ha skippat kolla Hansen Racing? Skruvat.se säljer ju bara Universal som man själv får kolla längden och spåren, dom trodde nog att den skulle fungera med spännaren men ack så fel dom hade =) Kanske ska skriva ett mail till skruvats kundtjänst
Det enda jag kan säga är att i mina listor så är längden 142,25 cm, har dock ingen egen erfarenhet om det passar eller ej.
Här är en rem för 140:- inkl. frakten:
http://www.ebay.com/itm/Goodyear-Engine ... 2d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Hansen Racing har också korrekt rem, den kostar lite över 200:- kr. Konstigt att Mekonomen inte kunde fixa den eftersom dom samarbetar med Hansen. Kolla annars med Autoexperten eller Meca osv.
Ok låter bra
Hur hårt skall den vara spänd?
Hur hårt skall den vara spänd?
Anders fd. Sebring - 05
När jag slår på HaNSEN SÅ ÄR REMEN 1445?Avenger skrev:Hansen Racing har också korrekt rem, den kostar lite över 200:- kr. Konstigt att Mekonomen inte kunde fixa den eftersom dom samarbetar med Hansen. Kolla annars med Autoexperten eller Meca osv.
Anders fd. Sebring - 05
På Meca heter den lika som jag provat och den har en endelse i namnet som 1400 (kan vara måttet)avitone skrev:När jag slår på HaNSEN SÅ ÄR REMEN 1445?Avenger skrev:Hansen Racing har också korrekt rem, den kostar lite över 200:- kr. Konstigt att Mekonomen inte kunde fixa den eftersom dom samarbetar med Hansen. Kolla annars med Autoexperten eller Meca osv.
Anders fd. Sebring - 05
Den på ebay heter 6PK1420 så den bör det vara.
Skall kolla om Mekonomen kan ta hem den. ju mer jag kollar ju mer förvirrad blir jag. Men två cm till är ju precis vad jag kunde konstatera själv så den får det bli.
Tack
Skall kolla om Mekonomen kan ta hem den. ju mer jag kollar ju mer förvirrad blir jag. Men två cm till är ju precis vad jag kunde konstatera själv så den får det bli.
Tack
Anders fd. Sebring - 05
Hansen Racing har nog yttermåttet, innermåttet står i tum före cm =)
Re: Multiremm Chrysler Sebring 2.7 -2005
Ok
Men en nnan grejsom spelar stor roll är ju vilken spännrulle man har, den finns ju åxo i olika mått.
Tänk att detta var en sådan djungel, detkunde jag aldrig trott.
Men huvudsaken är att jag vet att det finns längre remmar och det är det man skall gå efter, inte bilmodell och år verkar det som.
Men en nnan grejsom spelar stor roll är ju vilken spännrulle man har, den finns ju åxo i olika mått.
Tänk att detta var en sådan djungel, detkunde jag aldrig trott.
Men huvudsaken är att jag vet att det finns längre remmar och det är det man skall gå efter, inte bilmodell och år verkar det som.
Anders fd. Sebring - 05
Re: Multiremm Chrysler Sebring 2.7 -2005
Jag tror att de svenska sajterna skriver fel längd efter bilmodell/motor, de amerikanska har mer koll på detta 
Det ska egentligen inte finnas några olika storlekar på spännaren om man köper "OE", men givetvis är det ju andra spännare som passar också (universal och andra motorer osv.)
Det ska egentligen inte finnas några olika storlekar på spännaren om man köper "OE", men givetvis är det ju andra spännare som passar också (universal och andra motorer osv.)