Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Vindrutetorkare Chrysler GV

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
josefak
Station Wagon

Vindrutetorkare Chrysler GV

Hej

Jag har några gånger råkat ut för att torkararmarna krockar med följd att torkarbladen trasslar in sig. Jag tror att det händer när det börjar bli torrt på rutan, men det kan väl knappast vara normalt. Går det göra något enkelt åt problemet t.ex ändra läget på en eller båda armarna? Beror det bara på slitage eller har det hänt något annat?

mvh
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Vindrutetorkare Chrysler GV

Prova att ändra läget lite på dom.
Ibland får man allt göra det enkla:-) sättet.
Vad det kan bero på är mer än jag vet. Kan ju vara att länkarmarna glappar lite eller att torkar armarna inte har samma styrsel som dom en gång hade vilket i båda faktorerna gör att dom hoppar lite extra.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Vindrutetorkare Chrysler GV

Är nog som Arvid säger att det är glapp i länkaget kanske? Lyft upp torkararmarna och se om det glappar fram- och tillbaks, då kan man ju prova att justera dom olika för tillfället, men om (när) det blir mer glapp så får man nog ge sig på en direkt åtgärd och skruva bort panelen över länkaget osv.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
josefak
Station Wagon

Re: Vindrutetorkare Chrysler GV

Tack för tipsen, nu tror jag att det kan fixas. :D
Skriv svar