Airbag srs lyser på -07 Voyager
- rogerkarlsson
- Van
Airbag srs lyser på -07 Voyager
Voyager 2.8 crd 07a min aigbag lampa tänds ibland och slocknar under färd tog in den på jobbet och läste av fel kåd (OCCUPANT RESTRAINT CONTROLLER) (autocom) är det någon som vet vad ja ska börja leta ?
Senast redigerad av Avenger den ons 30 jan 2013, 23:53, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Sv: Airbag srs
Hej.
På namnet låter det som boxen som styr airbag systemet.
Men dröj en stund till så kommer kanske ett bättre svar
Voyager -04 3.3l V6
På namnet låter det som boxen som styr airbag systemet.
Men dröj en stund till så kommer kanske ett bättre svar
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Airbag srs lyser på -07 Voyager
Nu vet jag inte hur pålitligt Autocom är på Voyager, så det kanske fungerar perfekt.. men vet du om några andra funktioner i ratten slutar fungera när lampan börjar lysa? Prova t ex. om tutan och farthållaren fungerar, annars kan det ju vara kontaktspolen (clock spring).
- rogerkarlsson
- Van
Hej! tutan fungerar farthållare har jag ingen, Är också lite osäker på autocom raderade fel kåden för 2 veckor sedan men lampan lyser fortfarande ,Men när ja kollade igen för 2 dagar sen när lampan lös fanns det inga felkåder. när jag åkte men från jobber igår slockna lampan igen 
Om autocom visar korrekt så är det något som felar med Airbag-modulen, knepigt fel, man skulle haft Chryslers egna verktyg och felsöka, tråkigt att det är så dyrt att få det scannat på verkstad