Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Airbag srs lyser på -07 Voyager

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
rogerkarlsson
Van

Airbag srs lyser på -07 Voyager

Voyager 2.8 crd 07a min aigbag lampa tänds ibland och slocknar under färd tog in den på jobbet och läste av fel kåd (OCCUPANT RESTRAINT CONTROLLER) (autocom) är det någon som vet vad ja ska börja leta ?
Senast redigerad av Avenger den ons 30 jan 2013, 23:53, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Airbag srs

Hej.
På namnet låter det som boxen som styr airbag systemet.
Men dröj en stund till så kommer kanske ett bättre svar

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Airbag srs lyser på -07 Voyager

Nu vet jag inte hur pålitligt Autocom är på Voyager, så det kanske fungerar perfekt.. men vet du om några andra funktioner i ratten slutar fungera när lampan börjar lysa? Prova t ex. om tutan och farthållaren fungerar, annars kan det ju vara kontaktspolen (clock spring).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
rogerkarlsson
Van

Hej! tutan fungerar farthållare har jag ingen, Är också lite osäker på autocom raderade fel kåden för 2 veckor sedan men lampan lyser fortfarande ,Men när ja kollade igen för 2 dagar sen när lampan lös fanns det inga felkåder. när jag åkte men från jobber igår slockna lampan igen :?:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Om autocom visar korrekt så är det något som felar med Airbag-modulen, knepigt fel, man skulle haft Chryslers egna verktyg och felsöka, tråkigt att det är så dyrt att få det scannat på verkstad :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar