-ÄR det samma automatlåde-filter till 2,8 diesels automatlåda som till 3,3-3,8L bensinarnas automatlåda gällande samma årsmodell..
Min är en -06:a och slår man på reservdelar på nätet hittar jag inget på mitt reg.nr men om man söker på modell voyager med automatlåda utan att välja diesel hittar jag en..
Är det samma sorts automatlåda mellan diesel och bensinarna?
Oljefilter till automatlåda Diesel-bensinare samma?
Annons
Re: Oljefilter till automatlåda Diesel-bensinare samma?
Tjena Jim!
Det är samma låda, men lite är givetvis ändrat efter dieselmotorn (iaf vad jag kan se i manualen).
Hansen Racing visar även samma filterkit oavsett motor, kollar på deras hemsida, http://www.hansenkatalogen.se" onclick="window.open(this.href);return false;, det kostar 195:- kr. Dom har Mekonomen, BDS, Autoexperten mm. som återförsäljare, dom kan ta hem det på 1 dags leveranstid. Det går också beställa via ebay, men det är redan så lågt pris hos Hansen så det är ingen mening, troligtvis en produkt som säljer mycket eller som dom handlat in för många utav.
Artikel-nr hos Hansen är: ATPB102
Det är samma låda, men lite är givetvis ändrat efter dieselmotorn (iaf vad jag kan se i manualen).
Hansen Racing visar även samma filterkit oavsett motor, kollar på deras hemsida, http://www.hansenkatalogen.se" onclick="window.open(this.href);return false;, det kostar 195:- kr. Dom har Mekonomen, BDS, Autoexperten mm. som återförsäljare, dom kan ta hem det på 1 dags leveranstid. Det går också beställa via ebay, men det är redan så lågt pris hos Hansen så det är ingen mening, troligtvis en produkt som säljer mycket eller som dom handlat in för många utav.
Artikel-nr hos Hansen är: ATPB102
Hej !
Kolla även vad auktoriserad återförsäljare tar.
När jag bytte för 1,5 år sedan var det billigare
att köpa original än hansens prylar
Kolla även vad auktoriserad återförsäljare tar.
När jag bytte för 1,5 år sedan var det billigare
att köpa original än hansens prylar

Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Här i stan var dom dyrare än Hansen, men det kan som sagt variera, dock är 195:- ett bra pris för filter och packning 
- Kameramannen
- SUV
99:- hos lokala dodge-firman för filter och packning till en 6.1L (iofs inte samma filter.)
OCh så står det MOPAR på det - vilket känns extra bra när man sitter i bilen haha
OCh så står det MOPAR på det - vilket känns extra bra när man sitter i bilen haha
Billigt som satan!!
Här är det över 200:- kr för packning och filter minns jag.