Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Centrallåset, det här med att det låser sig vid upplåsning.

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
plll
Minivan
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 05 mar 2011, 18:14
Ort: Gbg

Centrallåset, det här med att det låser sig vid upplåsning.

Verkar vara ett brett problem och jag trodde att det var förardörren som strulade men ack vad fel jag hade, får samma fenomen när jag låser upp från passagerarsidan... ;(
Alltså, låser upp dörrarna med nyckel, (har ingen remote), håller nyvkeln i vänsterläge 2 sek för att låsa upp alla dörrar, de låses upp men när jag släpper tillbaka för att ta ur nyckeln ur låset så låses resterande dörrar igen...

Går att leva med då jag ju låser upp inifrån dörrpanelen istället men baaah så frustrerande det är ibland (idag)! ;)
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Centrallåset, det här med att det låser sig vid upplåsni

Hej!

Hmm, jag tror det är en slags funktion man kan avaktivera, ska kolla ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
plll
Minivan
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 05 mar 2011, 18:14
Ort: Gbg

Re: Centrallåset, det här med att det låser sig vid upplåsni

Avenger skrev:Hej!

Hmm, jag tror det är en slags funktion man kan avaktivera, ska kolla ;)
Kanske ska tillägga att om jag försiktigt, sakta och mjuuukt vrider tillbaka nyckeln så låser sig inte resterande dörrar (för det mesta), kan ju vara så att denna sensor som tydligen ska sitta inne i dörrhandtagen (?) pajat på bägge sidorna och är lite väl överkänslig?
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Centrallåset, det här med att det låser sig vid upplåsni

Men jag kollade lite snabbt, och det verkar som om man inte ska "hålla" kvar nyckeln i det läget utan vrida två gånger åt vänster (istället för att hålla kvar nyckeln konstant), har du provat det?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
plll
Minivan
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 05 mar 2011, 18:14
Ort: Gbg

Re: Centrallåset, det här med att det låser sig vid upplåsni

Avenger skrev:Men jag kollade lite snabbt, och det verkar som om man inte ska "hålla" kvar nyckeln i det läget utan vrida två gånger åt vänster (istället för att hålla kvar nyckeln konstant), har du provat det?
Har testat det med, hjälper inte, då låser den inte upp resterade dörrar alls... ;(
Kanske kan den här remoten lösa problemet, att den fungerar lika bra som upplåsningen inifrån dörren. Den som lever får väl se... ;)
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Centrallåset, det här med att det låser sig vid upplåsni

hmm :( vår Voyager och några av våra gamla Chrysler som vi hade tidigare fungerade det så :( Låter nästan som om det är något knasigt med "sensorn" eller dylikt.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar