Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Vart hittar man bilspecifik elsats till voyager?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Vart hittar man bilspecifik elsats till voyager?

Ska sätta på en dragkrok på min grand voyager limited 2010, men jag hittar ingen bilspecifik elsats till 2010 modelen.
Vill väll helst slippa kabeltjuvar å hela det köret, någon som har något tips?

Tack på förhand!

Mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Vart hittar man bilspecifik elsats till voyager?

Visst vill man undvika att skarva i originalsystemet :)

Kolla med Fiat/Chrysler, dom borde ha här hemma i Sverige, annars hittade jag detta på ebay.se:

http://viewitem.eim.ebay.se/GENUINE-CHR ... 94605/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Lite över tusenlappan för org. elsystem dragkrok passandes 08-12.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Tack! :)

Ska kolla upp detta.
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Tänkte bara iaf någon annan oxå letar lr kmr leta.
http://www.bilenochjag.se/" onclick="window.open(this.href);return false; kostar det 1450:- ink frakt å moms för en bilspecifik elsats till voyger 2010.
Billigaste jag kunde hitta iaf, har ringt runt en del och många ligger annars runt ca 1800:-.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Men då var det billigare ifrån UK ;) - 7-pol

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Det hade du rätt i ja.... :) och mopar var det ju. Fasiken det går inte bra nu först beställningen från USA som krånglar arsle och nu detta, tur att det handla om ca200kr denna gången då.

Nåväl tack för tipset igen, synd bara att jag inte dubbel kollade priset.... men jag får lära mig på mina misstag hoppas man. :lol:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:)

Du ska se att det ordnar sig med sidostegen från USA :) Vi håller tummarna!

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Jaha då gick det inte att beställa från "bilenochjag" den du länkade till på ebay kan det vara någora problem med passning eller liknade, men det ska det väll inte vara. Orkar verkligen inte krångla mer nu i fall det skulle bli problem med något...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Den jag länkade till (http://viewitem.eim.ebay.se/GENUINE-CHR ... 94605/item" onclick="window.open(this.href);return false;) står att märket är Mopar och att den är 7-polig och ska passa Grand Voyager, står även att ord. pris hos handlaren är cirka 3 tusen.. om det skulle vara fel så är det ju bara att kräva ersättning, men annonstexten stämmer ju iaf :)

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Jag frågade säljaren och han trodde det skulle passa men rekommenderade att kontakta min lokala säljare.

Men det kan väll inte vara några problem kontakter, volt och allt vad det heter bör väll vara samma?

Blev lite osäker när tror att det passar..

Sen verkar det bara vara han på hela ebay som har ett kit som passar 2010. Bra omdöme har ju dock och snabb på svara via mejl.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Du kan aldrig bli lurad på ebay, det är dubbla garantier genom ebay och deras bolag paypal.

Enligt hans annonstext så ska den ju passa, volten har inget med saken att göra då det är 12 volt i alla bilars elsystem =) .. för övrigt så använder dom även 220 volt i UK som här i Sverige (i vägguttagen), men det har inte med saken att göra :D

Be säljaren skicka en bild på kitet samt kontakten så kan du kontrollera för säkerhets skull med bilens uttag innan du beställer :)

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

hmm ja jag känner en liten osäkerhet. Ringde en chrysler verkstad och dom trodde inte att det skulle passa...

Tänkte på det universal kit på biltema 90kr, kan det funka bra oxå?
Frågade verkstaden men dom rekommenderade inte universal till min bil, men vad kan gå fel egentligen?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Varför skulle det inte passa med Mopar-kitet (originalkit) ifrån ebay? Gav dom någon anledning? Det är ju det kit dom själva säljer om dom är aukt. återförsäljare av Chrysler/Fiat..

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van

Vet inte men han sa att han inte trodde det var samma standarder i länderna. Jag är tyvärr lite för dålig för att säga emot.
Senast redigerad av Sorkstryparen den tor 11 apr 2013, 20:25, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ska leta fram min reservdelslista till den årsmodellen, alla dessa nya Voyager -08 och framåt monteras ju i Nordamerika, de tidigare generationerna som såldes i EU hade sin produktion i Österrike.

Bild
Skriv svar