Hej!
Jag har en 300m 2004 2,7l.
Lappen med rätt lufttryck som sitter i förardörren är oläslig, vad är bra lufttryck runtom?
Jag har originalfälgar med 225/55 17" däck.
MVH
Lasse
Lufttryck 300m
Annons
Re: Lufttryck 300m
2,6 bar hade jag kört på, lite högre tryck är alltid bra för däcken och bränsleekonomin.
Vill inte verka petig, men det är väl styrt till vilken sorts däck du har.Knubbis2 skrev:Hej!
Jag har en 300m 2004 2,7l.
Lappen med rätt lufttryck som sitter i förardörren är oläslig, vad är bra lufttryck runtom?
Jag har originalfälgar med 225/55 17" däck.
MVH
Lasse
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Re: Sv: Lufttryck 300m
Om man kollar på däcksidor på nätet så kan det stå vilket tryck man ska ha i däcken. Jag har 3 bar i mina. Det var de som rekomenderades för mina däck
Voyager 3.3 V6 2004
Voyager 3.3 V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Sv: Lufttryck 300m
Ja det var just det jag menade = )Arvid78 skrev:Om man kollar på däcksidor på nätet så kan det stå vilket tryck man ska ha i däcken. Jag har 3 bar i mina. Det var de som rekomenderades för mina däck
Voyager 3.3 V6 2004
Anders fd. Sebring - 05
Bra info! =)
OT: När jag ställde iväg min Dodge så pumpade jag upp till 4,5 bar, maxgränsen gick där någonstans, 7 månader senare (cirka) så sjönk trycket till 2,2 tror jag det var, fyllde precis upp till 2,7 på macken =)
OT: När jag ställde iväg min Dodge så pumpade jag upp till 4,5 bar, maxgränsen gick där någonstans, 7 månader senare (cirka) så sjönk trycket till 2,2 tror jag det var, fyllde precis upp till 2,7 på macken =)