Tänkte kolla om någon har koll för jag har suttit i 6 timmar nu och hittar inte nånting som matchar alls.
Behöver en ram för jag ska byta ut original stereon till en nyare jvc dubbel din. Problemet är ju att man inte hittar någon ram som är dubbel din till just min van. Blir snart galen. Vore jätte glad om nån har bättre koll än vad jag har.
Mvh// Jocke
Dubbel din stereoram till Chevrolet G20/express 96:a
Annons
Re: Dubbel din stereoram till Chevrolet G20/express 96:a
Tjena!
Är det den nya Express du menar, eller den gamla VAN? =) ..tänkte på eftersom du skrev G20 också?
Har du en bild på stereon? Finns olika, den vanliga är 1,5-din och då måste man modifiera.
Är det den nya Express du menar, eller den gamla VAN? =) ..tänkte på eftersom du skrev G20 också?
Har du en bild på stereon? Finns olika, den vanliga är 1,5-din och då måste man modifiera.
Antar att det är denna modell du har.
[bilder]http://i131.photobucket.com/albums/p289 ... 0_0831.jpg[/bilder]
Då är 1.5 din det du ska söka efter.
Ska du ha dubbeldin så måste du modifiera konsollen för att få plats.
[bilder]http://i131.photobucket.com/albums/p289 ... 0_0831.jpg[/bilder]
Då är 1.5 din det du ska söka efter.
Ska du ha dubbeldin så måste du modifiera konsollen för att få plats.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Finns också en del Express -96 med dubbeldin, hittar dock inga plastramar som är anpassade om man vill byta till en ny JVC =(
Men troligtvis är det 1,5-din du har (?) ..då rekommenderas det att byta till 1-din för att få plug-n-play utan större modifieringar.
Men troligtvis är det 1,5-din du har (?) ..då rekommenderas det att byta till 1-din för att få plug-n-play utan större modifieringar.
Precis så ser det ut ja. Men va fan.. har en flång ny jvc som ligger, vill ju kunna nyttja den. Men får nog som ja gissa också byta till en enkel. Skit!
Tack för snabbt svar.
mvh// Jocke
Tack för snabbt svar.
mvh// Jocke
=(
Vill/kan man modifiera så går den helt klart att använda, men det blir en del jobb
Finns alltid köpare på blocket.se, borde gå rätt fort, sen kan du köpa ett helt konverteringskit med single-din stereo
Vill/kan man modifiera så går den helt klart att använda, men det blir en del jobb
Finns alltid köpare på blocket.se, borde gå rätt fort, sen kan du köpa ett helt konverteringskit med single-din stereo
Var hittar man en billigare 1-din till min van då? Tycker det va lite väl dyrt med 500 spänn på Brl.
Mvh// Jocke
Mvh// Jocke
Vad söker du för funktioner, den billigaste möjligt?
..med AUX/USB och radio? =)
Vilken 1-din som helst bör gå bra, man måste sedan konvertera med en plastram och kablage.
Vilken 1-din som helst bör gå bra, man måste sedan konvertera med en plastram och kablage.