Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler 300 radio/PDC problem!

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Jonathan90
Minivan

Chrysler 300 radio/PDC problem!

Tjena! Jag har lite problem med min bil, de är nämligen så att när jag kör vanligt framåt, spelar ingen roll hur fort eller nått sånt. Utan har radion på eller cd, så titt som tätt så dör radion och backvarnaren tänds , de lyser i alla lampor, i någon sekund sen så kommer radion tillbaka. Så kan den göra flera gånger inom en period. Sen kan de gå jätte länge å sen börjar den igen. Vad kan det vara för fel? Tacksam för svar! Mvh Jonathan
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Chrysler 300 radio/PDC problem!

Har du tänkt på hur vädret har varit när detta hänt? Har du dragkrok?

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Jonathan90
Minivan

Re: Chrysler 300 radio/PDC problem!

Ja trodde i början att de va när de regna, ja vet inte om det är inbillning bara men ja tror de är värst när de regnar ute, de sker även när de är strålande sol men ja tror att de som sagt är lindrigare då. Skumt är de i alla fall.
Användarens profilbild
Jonathan90
Minivan

Nej ja har inte drag :)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Chrysler 300 radio/PDC problem!

Kan det vara glappkontakt? Usch för elfel

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Känns som att det kanske glappar i backgivaren, men har för mig att dom inte ens går på samma system som REVERSE/backljusen mm., måste vara någon separat givare, hittar dock inget i manualen om detta =/
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Jonathan90
Minivan

Ja nått elfel borde de va, känns ju som sagt som att de är en givare som spökar. Men hur ska man veta vilken å vart den sitter?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har du EVIC i bilen/mätarhuset (en skärm med info)? Står det Park Assist Control i menyn?

Provat börja med basic och rengöra hela bakre kofångaren? :oops:

Bild
Användarens profilbild
Linkan_Sweden
Van

Har du en 300c eller? Har du det kan du prova att gå in i dina inställningar och avaktivera PDC o se om det hjälper.

Kan det vara själva PDC-modulen som krånglar? På 300c så stängs väl ljudet på radion av när man är på sista röda "lampan".

Jag fick problem med min PDC i vintras. Den piper hela tiden när jag har backen i.Tror det har kommit in saltskit någonstans så jag har disablat PDC i EVIC. Skall ta och rycka bort stötfångaren bak när jag får tid. :)
Chrysler 300C 2.7 Touring -05 Magnesium Pearl
Användarens profilbild
Jonathan90
Minivan

Yes de har ja. Jo jag har att provat å stängt av den där men de blir ingen skillnad , de e väldigt skumt tycker ja! Å radion stängs av direkt när ja lägger i backen. Jasså? Ja då brukar de väl va en givare som gett me sig om den piper hela tiden. De jobbigaste e ju att ja inte vet vart ja ska börja å kika :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

I såna här jobbiga fall så kommer en Chryslerverkstad bra till pass, även om det inte är kul att betala en felsökning så får man iaf fram en hänvisning till vart felet är då dom kan felsöka med sina dyra DRBIII instrument osv.. :( ..går inte med vanlig OBDII.

Bild
Användarens profilbild
Jonathan90
Minivan

Ja de e nog de lättaste alternativet skulle ja gissa på. Jaja, ska skruva ihop den andra bilen först så får ja ta å boka in en tid på nån verkstad så får vi se va dom säger :)
Användarens profilbild
Linkan_Sweden
Van

Det låter som det skulle kunna vara ett fel i Park Assist Control Module eftersom den direkt går till att stänga av ljudanläggningen. Den varningen skall man få endast när man är väldigt nära ett föremål med aktern. Kan även vara något annat som spökar. Gear shift module eller vad den heter???

Man blir helt mörkrädd när man sitter och läser i servicemanualen. Det finns så mycket elektronikmoduler i dessa bilar.

Hoppas att det löser sig.
Chrysler 300C 2.7 Touring -05 Magnesium Pearl
Användarens profilbild
Jonathan90
Minivan

Ja mörkrädd är nog bara förnamnet de ;) ja får åka in på verksta och felsöka den helt enkelt :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Se till att du får ett fast pris på felsökningen så dom inte drar iväg kostnaden :)

Bild
Skriv svar