Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Hej,
Är ny på forumet och funderar/funderat mycket på att köpa Voyager som jag skrev i ämne rutan. Har dock inte provkört någon än, eftersom jag hört bara negativ respons från vänner om tidigare års modeller. Kan det verkligen stämma? Har läst en del olika inlägg här och det verkar inte vara så mycket sämre än andra bilmärken. Vad finns det för stora problem / risker med denna modell? Service intervaller? Vill så gärna köpa en, verkar fina och rymliga. Ska provköra nu till veckan...
Äntligen hittat rätt forum.
Motser tacksamt all typ av respons. Tack på förhand.
Glad fortsättning....
Är ny på forumet och funderar/funderat mycket på att köpa Voyager som jag skrev i ämne rutan. Har dock inte provkört någon än, eftersom jag hört bara negativ respons från vänner om tidigare års modeller. Kan det verkligen stämma? Har läst en del olika inlägg här och det verkar inte vara så mycket sämre än andra bilmärken. Vad finns det för stora problem / risker med denna modell? Service intervaller? Vill så gärna köpa en, verkar fina och rymliga. Ska provköra nu till veckan...
Äntligen hittat rätt forum.
Motser tacksamt all typ av respons. Tack på förhand.
Glad fortsättning....
Annons
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Tjena!
På en sådan ny årsmodell så kommer du inte hitta några fel (ännu)
Alla har pratat om problemen med 96-97 årsmodeller (cirka), och att lådorna var så pass dåliga, men den 2010:an du ska kika på kommer nog inte ha några problem alls
Det är kamrem på den dieselmotorn, varierar en del med bytena, vet inte om det är 12 eller 16 tusen mil på den årsmodellen
Jag hade nog köpt en 3.8 Town & Country USA-import, har bara haft goda erfarenheter av USA-importer
Tror du kommer tycka om bilmodellen, komforten är på topp! =)
På en sådan ny årsmodell så kommer du inte hitta några fel (ännu)
Alla har pratat om problemen med 96-97 årsmodeller (cirka), och att lådorna var så pass dåliga, men den 2010:an du ska kika på kommer nog inte ha några problem alls
Det är kamrem på den dieselmotorn, varierar en del med bytena, vet inte om det är 12 eller 16 tusen mil på den årsmodellen
Jag hade nog köpt en 3.8 Town & Country USA-import, har bara haft goda erfarenheter av USA-importer
Tror du kommer tycka om bilmodellen, komforten är på topp! =)
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Tjena,
Tackar så mycket för svaret. Tusen tack för all respons & tid ni lägger här, stort eloge till er för detta.
Ska då kika och prova en Town & Country. Har 0 kunskap om dessa fordon.
Vad brukar bränsleförbrukningen ligga på en 3.8?
Ha det Bra...
Tackar så mycket för svaret. Tusen tack för all respons & tid ni lägger här, stort eloge till er för detta.
Ska då kika och prova en Town & Country. Har 0 kunskap om dessa fordon.
Vad brukar bränsleförbrukningen ligga på en 3.8?
Ha det Bra...
Re: Sv: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
De nyare har som jag förstått en lite bättre förbrukning pga en nyare 6? stegad låda.
Min 04 ligger på 1.2-1.5. Högre när det är skol och dagis körning. Lägsta jag kört är på litern på motorväg.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Min 04 ligger på 1.2-1.5. Högre när det är skol och dagis körning. Lägsta jag kört är på litern på motorväg.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Precis, 3.8:orna har den 6-stegade lådan, även 4.0 om man hittar en sådan motor
Du kommer nog att spara lite med dieselmotorn om du köper en sådan, men den besparingen får man nog lägga på service istället, samt ev. reparationer som är lite krångligare hos dieseln. 3.8:an är beprövad i över 20 år (nu är den dock nedlagd då 3.6 Pentastar lanserats, sen kommer en 3.2 Pentastar nästa år)
3.8:an har kedja och är väldigt pålitlig, inte helt fel med alla hästar heller =)
1,5 liter stadskörning
1,3 blandad körning
1 liter landsväg/motorväg (den ligger på väldigt låga varv i 110-120+ km/h )
Går att komma runt 0,9 landsväg, gjorde det med vår -99, den klarar det ganska lätt (konstant)
Mvh
Du kommer nog att spara lite med dieselmotorn om du köper en sådan, men den besparingen får man nog lägga på service istället, samt ev. reparationer som är lite krångligare hos dieseln. 3.8:an är beprövad i över 20 år (nu är den dock nedlagd då 3.6 Pentastar lanserats, sen kommer en 3.2 Pentastar nästa år)
3.8:an har kedja och är väldigt pålitlig, inte helt fel med alla hästar heller =)
1,5 liter stadskörning
1,3 blandad körning
1 liter landsväg/motorväg (den ligger på väldigt låga varv i 110-120+ km/h )
Går att komma runt 0,9 landsväg, gjorde det med vår -99, den klarar det ganska lätt (konstant)
Mvh
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Om man kör 9-10 mil om dagen vilket jag gör, skulle ni rekommendera diesel eller bensin motor i detta fall?
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Vi kör 10 mil / dag med vår -99 3.8, mestadels e4:an, men ibland lite landsväg om man väljer "öppna landskap"
Kan säga att det är ganska dyrt, rullar många tusentals kronor varje månad..
Jag personligen hade valt 3.8:an, känns mycket robust i mitt tycke och jag gillar verkligen de motorerna.
Vet inte riktigt vilken som drar minst i det fallet, tror det blir ganska försumbart mellan dieseln och bensinaren.. i vilket fall så skulle jag köpt en pålitlig pendlarbil om man kör så långt varje dag.. finns jättemånga bra bilar med låg förbrukningen för runt 10 tusen, det behöver ju inte vara någon finbil =) ..vill man fortsätta på Chrysler-spåret så kika efter en Chrysler Neon -00 och framåt, 2.0-motorn drar inte mycket alls och är väldigt pålitlig ihop med den manuella lådan, cirka 0,6 då bilen inte väger mycket alls =)
Kan säga att det är ganska dyrt, rullar många tusentals kronor varje månad..
Jag personligen hade valt 3.8:an, känns mycket robust i mitt tycke och jag gillar verkligen de motorerna.
Vet inte riktigt vilken som drar minst i det fallet, tror det blir ganska försumbart mellan dieseln och bensinaren.. i vilket fall så skulle jag köpt en pålitlig pendlarbil om man kör så långt varje dag.. finns jättemånga bra bilar med låg förbrukningen för runt 10 tusen, det behöver ju inte vara någon finbil =) ..vill man fortsätta på Chrysler-spåret så kika efter en Chrysler Neon -00 och framåt, 2.0-motorn drar inte mycket alls och är väldigt pålitlig ihop med den manuella lådan, cirka 0,6 då bilen inte väger mycket alls =)
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Måste vara en 7-sitsig p.g.a familje ökning.
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Aha, fel tänkt av mig Trodde att du enbart skulle pendla till exempelvis arbetet =)
Du har inte kikat på en Dodge Journey istället, med manuell låda och antingen bensin eller diesel ? Känns som att det är ett bättre alternativ då det går att välja mer bränslevänliga motorer ..särskilt då man kör så många mil / dag.
Du har inte kikat på en Dodge Journey istället, med manuell låda och antingen bensin eller diesel ? Känns som att det är ett bättre alternativ då det går att välja mer bränslevänliga motorer ..särskilt då man kör så många mil / dag.
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Jag undrar ju om de som pratar så mycket negativt om amerikanska bilar själva har haft någon?
Man måste ju tycka att det är roligt att tanka! Sedan käkar de framvagnar till frukost, och se för fan till att sälja åket innan de blir en så där en 8 år, för då kommer rosten och sunkigheten som ett brev på posten.
När du väl köpt en sedan så kommer du inte ens tänka tanken att åka något obetydelsefullt som någon liten fiat.. Komforten är helt enkelt oslagbar.
Cheva Uplander lär väl vara en lämplig kanidat också!
Man måste ju tycka att det är roligt att tanka! Sedan käkar de framvagnar till frukost, och se för fan till att sälja åket innan de blir en så där en 8 år, för då kommer rosten och sunkigheten som ett brev på posten.
När du väl köpt en sedan så kommer du inte ens tänka tanken att åka något obetydelsefullt som någon liten fiat.. Komforten är helt enkelt oslagbar.
Cheva Uplander lär väl vara en lämplig kanidat också!
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Våran -99 är fräsch, så inte ska dom behöva rosta någonting eller blir sunkiga ..tycker faktiskt att alla Chrysler, Dodge och Jeep håller sig riktigt bra mot rost om man jämför med andra bilar
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Hur är 3.6'an som kom 2011? När jag sökte för något år sedan hittade jag att det varit några motorer som skurit på cylinder 2 men det är ju ännu en ny motor.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Precis, det var ett par tusen motorer som hade lite problem i början, men dom upptäckte detta ganska fort så det är ingen större mängd ute på marknaden, och det repareras ju utan kostnad ..en recall.
En 4-cylindrig motor hade jag köpt vid de miltalen per dag, Journey borde passa galant
En 4-cylindrig motor hade jag köpt vid de miltalen per dag, Journey borde passa galant
Re: Sv: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Som avenger skriver så var det fel på några motorer men det ska vara recall på dessa vill jag ha för mig
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Grand Voyager 2,8 CRD 163Hk - 2010
Halloj.
Det enda negativa med Voyager som jag ser det är andrahandsvärdet. Men det är ju bara ett problem om man ska sälja bilen. Alla bilar går nångång sönder eller får rost. Själv har jag en -02 3,3l. Det är bland de skönaste bilarna jag haft, den drar 1,0/milen normal körning, har ingen rost och normalt med fel. Ångrar aldrig vårt köp, väldigt mycket bil för pengarna, kommer aldrig att sälja den. Den blir kvar tills den drar sin sista suck.
Det enda negativa med Voyager som jag ser det är andrahandsvärdet. Men det är ju bara ett problem om man ska sälja bilen. Alla bilar går nångång sönder eller får rost. Själv har jag en -02 3,3l. Det är bland de skönaste bilarna jag haft, den drar 1,0/milen normal körning, har ingen rost och normalt med fel. Ångrar aldrig vårt köp, väldigt mycket bil för pengarna, kommer aldrig att sälja den. Den blir kvar tills den drar sin sista suck.
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01