Cruising i kvällssolen
Cruising i kvällssolen
Gjort inlägget offentligt på Facebook, hoppas ni kan se det: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Annons
Re: Cruising i kvällssolen
Så ska det se ut!
Gillar särskilt de låga varvtalen som 2.7:an ger, tycker det är perfekt vid motorvägsfart.
Jäkla fint mätarhus =) ..på min sitter det en annan design då jag har 2.0 med manuell låda, inte så elegant som i din bil
Jäkla fint mätarhus =) ..på min sitter det en annan design då jag har 2.0 med manuell låda, inte så elegant som i din bil
Tycker nästan att varvtalet kunde varit lägre med tanke på motorvolymen och de sex cylindrarna men Chrysler hade väl en tanke med utväxlingen.
Det är lite lägre på Chrysler Town & Country 3.8 V6
Min 2.0 Sebring 2003 ligger på 2800 rpm i 110 km/h
Jag börjar bli senil.
Jag ser ju nu att varvtalet bara är 2 300 i 110 vilket ju är lågt. Det är mätarens gradering som lurade mig igår när jag "klagade" och skrev om varvtalet. Det är 250 varv mellan alla sträck och jag fick det till 2 700 varv av någon anledning.
Det är lätt att se fel
Mycket bra varvtal i 110!
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Min Vision ligger också på ca 2300rpm i 110 =)Bosse99 skrev:Jag börjar bli senil.Jag ser ju nu att varvtalet bara är 2 300 i 110 vilket ju är lågt. Det är mätarens gradering som lurade mig igår när jag "klagade" och skrev om varvtalet. Det är 250 varv mellan alla sträck och jag fick det till 2 700 varv av någon anledning.