Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Startproblem Voyager2.4 2003

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
TomasJ
Station Wagon

Startproblem Voyager2.4 2003

Hej

Jag har en 2.4 manuell Grand Voyager från 2003 som har ett märkligt startproblem. Ibland så går inte startmotorn igång alls. Det inträffar sällan, tre gånger under sommaren. Alla lampor, fläktar och allt annat fungerar men det blir knäpptyst när jag vrider om nyckeln. Dagen efter kan den starta som vanligt igen.

Verkstaden undersökte och rekommenderade ett batteribyte (det sjöng på sista versen).Jag har nu gjort det men samma grej hände precis efter det att det nya batteriet var installerat. Jag lyfte av polerna och sedan startade bilen som vanlig igen.

Är det någon som känner igen detta sporadiska fel? Ska också nämna att halvljus och instrumentbelysning blinkar ibland (inte samtidigt som felet ovan) och att om man vrider om till helljus så slutar det.

Tacksam för svar
/Tomas
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Startproblem Voyager2.4 2003

Kontrollera kontakterna till startmotorn, lossa och rengör och slipa lite där det är kontaktyta, hade samma fel för 1 år sedan och det var då detta som hjälpte =) Om startmotorn är dålig så bör den ge ifrån sig detta i förväg, så det låter mer som glapp.

Kan ev. vara något annat fel "på vägen" till startmotorn, t ex. tändlåset som glappar eller reläet, skifta relä med ett annat av liknande spec.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
TomasJ
Station Wagon

Ok, ska ta och undersöka kontakterna först och sedan det andra. Håller med om att det luktar glapp eftersom det är så on-off. Startmotorn funkar bra när den väl kör igång.

Tack!
/Tomas
Användarens profilbild
Snowman
Van

det kan vara solenoiden som är på väg att ge upp. Om det händer igen, ta något och klappa till startmotorn. Hoppar den igång då vet du felet.
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Skriv svar