Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chebrolet Cruze

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
skiangry
Station Wagon

Chebrolet Cruze

Hej på forumet!
Jag funderar på att köpa en Cruze diesel, någon här som har erfarenhet av den och vill dela med sig både ris och ros?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Chebrolet Cruze

Borde finnas ett par bra tester på de bilarna ifrån olika tidningar, är det den nya versionen du letar efter? :)

Chevrolet har ju marknadsfört väldigt hårt med vilken "World car" Cruze är, den har fått "genomlida" ett antal test om man säger så =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
NickW
SUV

Halloj! Var och provkörde en sådan bil i sommras faktiskt. Skön bil inuti helt klart med helt ok design.
(Nu är jag hyfsat lång och smal)
Nackdelarna för mig är en hyfsad lista dock.

För plastig inredning. Delar var för plastiga och man kunda vicka på sakerna här och där.
Fjädringen var för mjuk. Tyckte det gungade lite för mycket .
Konstig ratt. Känndes som ratten var i mitt knä hela tiden. Höjde jag den såg jag ej hur snabbt jag körde.
Tyckte inte om den lilla blåa skärmen..Känndes för 2010 aktigt . Lika bra att köra på någon touchscreen eller som volvo större skärm med lite finare färger.

Det jag tyckte om dock
Att bilen lyser blått inutti :D
Helt ok bil övrigt.
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Alla nya Chevrolet/Daewoo ser typ ut som rymdskepp inuti :lol: ..och det behöver inte vara negativt.

Bild
NickW
SUV

Avenger skrev:Alla nya Chevrolet/Daewoo ser typ ut som rymdskepp inuti :lol: ..och det behöver inte vara negativt.
Haha absolut inte. Nu pratar vi dock Chebrolet ;) ;)

Vet inte varför....Men föredrar bilar som ser ut som TS innuti. Massor av plats och massor av funktion som de halvsmart har satt för att ta så lite plats som möjligt.

Fan Volvos mittenpanel går mot baksätet, Finns en stor ficka bakom mittpanelen där man hade kunnat trycka in panelen och göra mer plats till föraren. Slipper man se ut som en kines som kommer till landet i en container.
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Fel av mig att nämna Daewoo, dom har gått ifrån det en bit nu, särskilt med Cruze-modellen :)

Det var mer kvalité (och tyngre material) under 90-talet tycker jag =) Fast på senare år har det börjat visa sig lite bättre material igen.

Bild
Skriv svar