Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Europakartor navigator Avalanche 2012.

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
bmikael
Station Wagon

Europakartor navigator Avalanche 2012.

Försöker undersöka möjligheterna till att få in Europakartor i en Avalanche 2012, alla återförsäljare och andra jag pratar med säger att det är omöjligt men jag har svårt att svälja det då GM tillverkar fordon för hela världen. Enligt uppgift ska det gå utan problem med Europakartor till årsmodeller fram till och med 2011 och sedan är det kört? Varför vet jag inte.

Någon här som har någon information om hurvida det är möjligt med europakartor eller ej? Att byta ut huvudenhet till en Europaanpassad kan också var OK om det krävs och fungerar med allt annat i bilen.
Att tala med GM eller auktoriserade återförsäljare är som att tala med en vägg eftersom GM inte säljer några europakartor till denna modell och verkar tycka att man begått ett brott om en sådan hittat in i Europa... Givetvis är det enligt samma människor helt omöjligt .... kanske har dom rätt men vore kul att få det bekräftat från fler håll! Tack på förhand.