Hej,
Jag har haft problem med främre lambdasensorn på min Grand Voyager 3.3 2005. P0032 fick jag och sensorn är nu bytt (ej universal). Efter 1 minuts körning kom felkod P0132 istället och motorlampan tändes igen. Återvände genast till verkstaden som mätte upp och konstaterade att mycket riktigt fanns felkoden. De bad mig köra bilen 'varm' några mil. Då slocknade motorlampan - varav jag antar att felkoden är borta.
Jag dubbelkollar med nyckeltricket - motorlampan fortfarande släckt men displayen visar P0132 fortfarande.
Jag antar besiktningen kommer gnälla även om felkoden bara ligger kvar i minnet. Kan jag - utan utrustning - nollställa felkodsminnet? Eller måste jag in igen till verkstaden för att göra detta?
Någon som vet?
Återställa/nollställa felkod manuellt Voyager 2005
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Återställa/nollställa felkod manuellt Voyager 2005
Senast redigerad av Avenger den tor 20 feb 2014, 12:00, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell sakndes i rubriken.
Anledning: Årsmodell sakndes i rubriken.
Annons
Re: Återställa/nollställa felkod manuellt
Om du tar av batteriet en stund så kommer felkoden att försvinna
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Tack.
Det hjälpte.
Det hjälpte.
Härligt =)
Det är positivt med Chryslers felkoder, man kan radera dem själv och lampan slutar lysa när felet är åtgärdat, till skillnad från många andra bilar där man måste återställa med verktyg för att ens få lampan att sluta lysa.
Det är positivt med Chryslers felkoder, man kan radera dem själv och lampan slutar lysa när felet är åtgärdat, till skillnad från många andra bilar där man måste återställa med verktyg för att ens få lampan att sluta lysa.
Re: Återställa/nollställa felkod manuellt Voyager 2005
Så lite. Använt det sättet fler gånger än jag kan räkna:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04