Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

CHRYSLER GV CRD 2,8 -2010. Batterilampa lyser, bilen startar

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
GAB
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 23 jul 2011, 22:42

CHRYSLER GV CRD 2,8 -2010. Batterilampa lyser, bilen startar

Batterilampan började lysa konstant helt plötsligt, fast bilen startar varje gång utan problem. Läggs heller inte upp någon felkod vid avläsning. Sen emellanåt lyser även glödtrådsvakten och släcks efter körning. Generatorn laddar bra vid uppmätning 14,1V. Min fråga är om det ändå kan vara batteriet som behöver bytas fast den får laddning och startar varje gång.? Dela gärna med er om ni erfarit något liknanade.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: CHRYSLER GV CRD 2,8 -2010. Batterilampa lyser, bilen sta

Du har inte möjlighet att testa batteriets funktion hos en verkstad?

Har du provat om det kanske tappar laddning om det får stå ett par dagar?

Kan nog vara både batteriet och/eller något annat fel med bilens dator, konstigt att glödtändningslampan lyser, den blir man förundrad över.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: CHRYSLER GV CRD 2,8 -2010. Batterilampa lyser, bilen sta

Eller nu skrev jag fel ser jag, du menar att lampan i mätarhuset för defekt ytterlampa lyser? Då är det nog glapp i någon lampa tror jag, har du extraljus monterade så borde du kontrollera deras funktion och/eller om extraljusen i sådana fall ställer till det med motståndet/ohm på någon lampa, så att bilens dator tror att den/dem är sönder.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
GAB
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 23 jul 2011, 22:42

Re: CHRYSLER GV CRD 2,8 -2010. Batterilampa lyser, bilen sta

Problemet LÖST!!

Var avbrott på övervakningskabeln. Ej synligt med blotta ögat, fick mäta i sekvenser från instrumentet till generatorn.Bytte ut skadade delen, funkar perfekt nu. Tack för dina råd Avenger. Nu kan jag lägga ut den till försäljning. Förresten, vet du någon som skulle kunna vara intresserad av den?
Skriv svar