Hej.
Har läst runt lite här på forumet och sett lite ang ac problem men då jag alldrig har hållt på med just ac så tänkte jag kolla lite om någon haft liknande problem innan man "river" allt.
Min ac verkar funka så länge det inte är varmt ute. runt +8 och uppåt så kyler den knappt någe alls.
Jag hör ett gurglande ljud ibland när jag stänger av bilen då jag ha haft fläkten på.
Det hela började förra året på försommaren att jag kände att det kylde dåligt men sen efter några veckor så verkade det funka igen sen funkade det hela sommaren men iår så verkar den inte vilja alls speciellt bra.
Min första tanke e att den bara behövs fyllas på men vet inte hur man märker det heller då jag aldrig har behövt bry mig om just ac biten.
Tack på förhand.
AC Funderingar på en voyader 02
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
- LundquistService
- Station Wagon
- Kontakt:
AC Funderingar på en voyader 02
"Inget är omöjligt det omöjliga tar bara lite längre tid"
Annons
Re: AC Funderingar på en voyader 02
Kolla med Envirosafe för att beställa egen påfyllning samt där du kan mäta upp trycket.
Re: Sv: AC Funderingar på en voyader 02
+1Avenger skrev:Kolla med Envirosafe för att beställa egen påfyllning samt där du kan mäta upp trycket.
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: AC Funderingar på en voyader 02
Håller med. ES håller hög kvalite på gaserna och verkar kunniga om olika bilmodeller. Själv köpte jag en leaksealer för oringen i kompressorn var lite otät. (Verkstad spårade åt mig med sniffer..., men de ville byta hela kompressorn) Sen var det att trycka i 2 flaskor gas och köra lite bil med full fläkt på full kylning i ca 20 minuter. Är inne på andra sommaren nu med denna "lagning".
Chrysler Grand Voyager -05