Mitt c-lås på min voyager -96 har börjat spöka lite. När man låser upp bilen, så hoppar låsknappen upp, å när man sen släpper nyckeln så den går tillbaka i ursprungsläge, så låser sig bilen samtidigt igen. Man får göra det om å om igen ett par gånger, ibland får man hålla nyckeln åt sidan en stund så man ser att alla knopparna åkt upp. Det e inte allt för livsavgörande, men fruktansvärt frustrerande när man har ungar som skall in i bilen, frugan står på andra sidan å suckar, å man e stressad.
Någon som har någon idé på lösning, som inte innefattar kofot å verkstad?
Glappigt c-lås Voyager 96
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Glappigt c-lås Voyager 96
Senast redigerad av Avenger den fre 25 apr 2014, 12:48, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Glappigt c-lås Voyager 96
Hej,
Gäller det samtliga dörrar?
Är det samma fel även när du använder knapparna inne i bilen på dörrsidorna?
Gäller det samtliga dörrar?
Är det samma fel även när du använder knapparna inne i bilen på dörrsidorna?
Öppna upp dörrsidan och se vad det är som kärvar. Kanske räcker att fixera låscylindern
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
C-låset funkar inte utvändigt på frugans sida, men alla invändiga knappar funkar, det e bara min sida utvändigt som c-låset funkar på.
Du menar att du låser upp med nyckeln i dörrlåset på förarsidan, och när du släpper den och ska dra ur nyckeln så låser det sig igen?
Jag tror att jag missuppfattade det som att fjärrdosans knapp krånglade.
På de flesta Chrysler av de årsmodellerna så behöver man låsa upp två gånger inom 5 sekunder (från utsidan) för att alla dörrar ska öppnas.
För övrigt låter det som Arvid säger att något glappar i och med att dörrarna låses när du vrider tillbaka, det enda är att lossa dörrpanelen och granska allting visuellt.
Jag tror att jag missuppfattade det som att fjärrdosans knapp krånglade.
På de flesta Chrysler av de årsmodellerna så behöver man låsa upp två gånger inom 5 sekunder (från utsidan) för att alla dörrar ska öppnas.
För övrigt låter det som Arvid säger att något glappar i och med att dörrarna låses när du vrider tillbaka, det enda är att lossa dörrpanelen och granska allting visuellt.