Går det att utan vidare ta ett hjul från en Vojje -05 och sätta på en Vojje 2013/14?
Bultcirkel, offset o s v .
Någon som vet?
Stämmer ryktet om att Lanciamärket ut och Chryslermärket in på Vojjen?
Snart (h)jul igen!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Annons
Re: Snart (h)jul igen!
När jag sökte runt på fälgar som säljes så beskrivs bultmåttet numera som 5x5" (från nya generationen, årsmodell 2008 och framåt), 5 tum*2,54=127 mm, dvs. 5x127, så tyvärr passar det inte. Tänkte först skriva 5x115 som 300c har, men det var visst 127 såg jag.
Lancia kommer endast att säljas i Italien tror jag att jag läste, och då inte Chrysler-modellerna utan endast en modell eller något sådant. Hoppas att Chrysler kommer tillbaka som märke till Europa.
mvh
Lancia kommer endast att säljas i Italien tror jag att jag läste, och då inte Chrysler-modellerna utan endast en modell eller något sådant. Hoppas att Chrysler kommer tillbaka som märke till Europa.
mvh
- Anders Ason
- Pickup Truck
Avenger skrev:När jag sökte runt på fälgar som säljes så beskrivs bultmåttet numera som 5x5" (från nya generationen, årsmodell 2008 och framåt), 5 tum*2,54=127 mm, dvs. 5x127, så tyvärr passar det inte. Tänkte först skriva 5x115 som 300c har, men det var visst 127 såg jag.
mvh
- Tack för svar. Funderar på om jag skulle byta upp mig framöver och har rejält snygga (dyra) fälgar på -05:an. Chrysler original är ju inte alltför roliga. Tycker min bil är slö då 174 hk inte är så mycket på en så tung bil. 285 hk är bättre! Vet inte om om jag vill åka omkring i en bil det står Lancia på? Kommer ständigt att kräva förklaringar. Kanske kan täcka Lanciamärkena med Chryslers?
Hade en Dodge Journey till låns för ett par år sedan och den heter nu Fiat Freemont, tveksamt?
Aa det blir säkert en hel del skillnad med Pentastar V6-motorn, den ger ut väldigt bra med effekt.
3.8 litern av samma generations V6:a som du har i din 2005:a ger också rätt bra effekt med sina 218 hk tror jag det är.
Mvh
3.8 litern av samma generations V6:a som du har i din 2005:a ger också rätt bra effekt med sina 218 hk tror jag det är.
Mvh