Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Konstigt "Alarm set" fel på voyager -98

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
MidoNyk
Minivan

Konstigt "Alarm set" fel på voyager -98

hej igen. :P
jag har ju letat efter fläktreglage enheten med alla rattar och allt som styr fläkten. så hittade jag en idag som jag köpte för 190 kr.

sen efter jag kopplat in den och äntligen hoppas på att få bort imman från rutan med lite flås så startar jag bilen då plingar alarm set lampan till och låser hela bilen. det går att starta men den dör direkt. byter tillbaka till den gamla så jag kommer iväg iaf. då funkar helt plötsligt min gamla enhet utan problem.

så min fråga är ska startspärren verkligen vara så känslig så att man inte kan starta bilen om man byter en liten konsoll med lite fläkt-rattar på? ocgh är det likadant med alla enheter i bilen tex om jag byter stereo eller liknande.

MVH
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Konstigt "Alarm set" fel på voyager -98

Jag tror att den "nya" enheten var defekt, det symtomet får man beroende på vart en dålig lödning är, medans din gamla kanske var defekt någon annanstans.

Fick den kontakt överallt, inget fel i kontakterna?

Bästa vore nog att testa med en annan innan ev. köp.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Totte
SUV

Jag antar att när du bytte enheten behövde du inte pilla med vajrar o.dyl. utan det var bara en kontakt.

Då skickas väl informationen från HVAC med kommunikationsbussen där bl.a. mätarhuset och startspärren

är inkopplade. Det verkar som att ett fel någonstans på denna buss skapar problem på hela linjen och ofta

drabbas startspärren :cry: .

Det har tagits upp på det eminenta chryslerforumet där en viss person fick banka skiten ur sitt mätarhus

för att komma hem :lol: .
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja det stämmer :)

Här är en användare på forumet som har haft samma problem:

http://marthom.blogspot.com/2011/07/sta ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
Användarens profilbild
MidoNyk
Minivan

jo jag såg den där länken senare.. det konstigaste av allt var att min "hvac" fungerade efteråt även om reglaget är lite slappt.. men men

sen tänkte jag ta en liten snabb fråga här även fast det är fel tråd men det har med alarm set lampan att göra.

med tanke på allt snack om kall lödningar osv hur får man loss mätarhuset på bilen?

tack för snabba o enkla svar.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:)

Lossa bara alla synliga skruva som håller panelen runtom mätarhuset och dra sedan ut plasten ur "skjutfästena". Det är lite bökigt men går ganska fort, runt 5-10 min tog det för oss tror jag.

Kolla annars denna guiden på sidan 23-24:

http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... tpanel.pdf

Bild
Skriv svar