Hej! Har en Cheva S10 2001 där fyrhjulsdriften har slutat fungera. Har läst lite om det och lampan i knappen börjar lysna när man trycker på den och det surrar till. Har hittat en slang som suger luft (sitter på en t-korsning). Men hittar inte vart den ska sitta! Slangen hänger bredvid bromsvätskebehållaren!
Med vänlig hälsning, Kalle Johansson
Cheva s10 4x4 problem
Annons
Re: Cheva s10 4x4 problem
Nu funkar det helt plötsligt! Men slangen är fortfarande lös! Hittar ingen anslutning, en av ändarna går till något under luftfiltret (min motorkunskap går till mopednivå). Tänkte bifoga bild men den är för stor..Avenger skrev:Kolla om den ska gå till fördelaren.
mvh
Hej,
Du kan prova förminska bilden innan uppladdning/bifoga bilaga eller använda en bilduppladdningstjänst.
Mvh
Du kan prova förminska bilden innan uppladdning/bifoga bilaga eller använda en bilduppladdningstjänst.
Mvh
Bild:Avenger skrev:Hej,
Mvh
http://forumbilder.se/EAE45/image" onclick="window.open(this.href);return false;
- tekniknissen1
- SUV
Den ska gå in i vacuuum klockan i innerskärmen. sitter en nippel i innnerskärmen. ser ut som den sitter i ett lock. rakt under där du har handen.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Min 4x4 dör ibland, knappsatsen blir svart om man trycker in någon av knapparna.
T.ex 4x4Hi, knappsatsen dör och det går inte att lägga i 4x4Hi, samma sak åt andra hållet, med 4x4 i, och man trycker på 2Hi så dör knappsatsen och 4x4 är fortfarande i.
Det jag gör då är att koppla från batteriet ett par minuter, sedan går det igen. Ibland lyser knappsatsen, ibland inte, men själva ''tryckandet'' fungerar. Är den svart kommer den tillbaka efter en stund.
Läste nånstans, tror det var nått forum i USA att det är datorn som styr 4x4 som får fnatt.
Har fungerat att göra såhär för mig länge, och jag har därför inte grottat ner mig så mycket i det för att få en permanent lösning.
T.ex 4x4Hi, knappsatsen dör och det går inte att lägga i 4x4Hi, samma sak åt andra hållet, med 4x4 i, och man trycker på 2Hi så dör knappsatsen och 4x4 är fortfarande i.
Det jag gör då är att koppla från batteriet ett par minuter, sedan går det igen. Ibland lyser knappsatsen, ibland inte, men själva ''tryckandet'' fungerar. Är den svart kommer den tillbaka efter en stund.
Läste nånstans, tror det var nått forum i USA att det är datorn som styr 4x4 som får fnatt.
Har fungerat att göra såhär för mig länge, och jag har därför inte grottat ner mig så mycket i det för att få en permanent lösning.