Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Servopums fäste SB 400

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
jowis
Station Wagon

Servopums fäste SB 400

Hej!

Har en impala från 69 med en 400 smallblock som servopumps fästet verkar vara fel nått typ av hemma meck.

Är det någon som vet hur det skall se ut eller har en bild på en korrekt? Har försökt googla utan framgång
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Servopums fäste SB 400

Tjena!

Såg att det fanns att köpa på rockauto.com, "Power steering pump bracket", om du vill ha nya grejer.

Annars fungerar det nog utmärkt med det egna bygget också, om det nu inte finns några fel eller om det ser bedrövligt ut vill säga.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV

Re: Servopums fäste SB 400

DET ÄR EN JÄVLA RÖRA DÄR ! Det beror på vad bilen är utrustad från början. Sitter servo pumpen på vänster sida neråt och kort vatenpump så kan det vara 3 remhjul på veven och det ytersta ska vara större.
Sen vilken servo punp (fabrikat ) har jag för mig har olika fästen. Men i prinsip så ska det vara samma som på 350 med bulthålen i blocket men sen så är där en röra där med med vilkan utrustning bilan har och lång eller kort vatten pump vilken generator och blacering komponenterna har. Har för mig att corvett siter generatorn på vänster sida. !? Det är i såfall om du hittar en motor med alla fästen och rätt servo pumps fabrikat som det kan bli rätt. Sen har du remdragningen som bara en amerikan kan förstå !!! I bland så går en rem till vev, vatten pump generator och en med en annan utväxling går vev, vatten pump servopump så du måste ha olika diameter på vattenpumpens remhjul för att kompensera för diffen på utväxlingen från veven :shock: . och det måste vara rätt :(
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Skriv svar