Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
- wallentin 1685
- SUV
- Inlägg: 171
- Blev medlem: sön 07 aug 2011, 17:40
Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Var får man tag på bromsslang till höger bromsok bak? Till en chrysler grand voyager 2006.
Senast redigerad av Avenger den tor 16 jul 2015, 12:47, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik med b.la. årsmodell m.m. / mvh
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik med b.la. årsmodell m.m. / mvh
Annons
Re: Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Hej!
Jag vet inte om bägge slangarna är dåliga på din bil men behöver du allting komplett så kan du hitta det på Hansen Racing såg jag, då beställer du via din lokala bildelsleverantör så får du ofta delarna dagen efter.
Men behöver du bara den lilla del som går till oket så fanns den inte på deras hemsida vad jag kunde se (men man kan ju fråga ifall dom ändå har delen). Det går annars att hitta både det kompletta kitet och enstaka slangar på ebay.com om du har tid att vänta, lev.tiden är ett par dagar uppemot någon vecka om man har otur. Sök på t ex. "Dodge Grand Caravan rear brake hose 2006" eller "Chrysler Town & Country rear brake hose 2006" eftersom Voyager inte används i USA på de årsmodellerna, endast tidigare modeller med märket Plymouth och modellen Voyager.
Även om det bara är den lilla slangen som är dålig, kolla så att det verkligen går att få dän den utan att ha sönder något på den andra delen som den fäster i, dvs. om du har möjlighet att låta bilen stå tills du får den nya delen (beroende på hur skadad den är, man ska dock vara väldigt försiktig med att köra om ens alls när en bromsslang är dålig, man tappar all bromsverkan direkt om slangen skulle spricka helt och hållet).
Mvh
Jag vet inte om bägge slangarna är dåliga på din bil men behöver du allting komplett så kan du hitta det på Hansen Racing såg jag, då beställer du via din lokala bildelsleverantör så får du ofta delarna dagen efter.
Men behöver du bara den lilla del som går till oket så fanns den inte på deras hemsida vad jag kunde se (men man kan ju fråga ifall dom ändå har delen). Det går annars att hitta både det kompletta kitet och enstaka slangar på ebay.com om du har tid att vänta, lev.tiden är ett par dagar uppemot någon vecka om man har otur. Sök på t ex. "Dodge Grand Caravan rear brake hose 2006" eller "Chrysler Town & Country rear brake hose 2006" eftersom Voyager inte används i USA på de årsmodellerna, endast tidigare modeller med märket Plymouth och modellen Voyager.
Även om det bara är den lilla slangen som är dålig, kolla så att det verkligen går att få dän den utan att ha sönder något på den andra delen som den fäster i, dvs. om du har möjlighet att låta bilen stå tills du får den nya delen (beroende på hur skadad den är, man ska dock vara väldigt försiktig med att köra om ens alls när en bromsslang är dålig, man tappar all bromsverkan direkt om slangen skulle spricka helt och hållet).
Mvh
- wallentin 1685
- SUV
- Inlägg: 171
- Blev medlem: sön 07 aug 2011, 17:40
Re: Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Verkar som den har jäst bromsen blir anliggande när man bromsat. Oket funkar bra annars, får trycka tillbaka kolven med en stor polygrip. Ska kolla hansen tack för tipset!
Re: Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Ja det kan vara svårt att avgöra vad som är fel, jag hade dock inte uteslutit oket helt och hållet, man vet aldrig om det är något som ställer till det i oket.
Har du provat att lufta hela systemet ordentligt?
Har du haft nere oket och kollat efter fel?
Hoppas det löser sig.
Mvh
Har du provat att lufta hela systemet ordentligt?
Har du haft nere oket och kollat efter fel?
Hoppas det löser sig.
Mvh
- wallentin 1685
- SUV
- Inlägg: 171
- Blev medlem: sön 07 aug 2011, 17:40
Re: Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Hansen racing hade slut på sina bromsslangar? Har inte haft isär oket. Tror det är fel på oket?
Re: Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Hej igen!
På deras hemsida fanns bakre höger slang i lager, de måste ha glömt att uppdatera lagersaldot, trist =(
Kolla på ebay.com, rockauto.com, ebay.de, bildelaronline24.se osv. så ska det finnas slangar.
Jag hade luftat systemet ordentligt och därefter plockat isär oket (om det ser ut att gå utan att man har sönder packningarna) som en första åtgärd, därefter hade jag nog köpt ett renoveringskit till oket eller ett nytt ok från USA, förutsatt att slangen inte ser helt svullen ut. Det kan dock vara slangen och inte oket som du säger, men jag har inte haft någon erfarenhet av att slangen skulle orsaka just sådana problem (men visst kan de göra det), bara att pedalen känns svampig.
Mvh
På deras hemsida fanns bakre höger slang i lager, de måste ha glömt att uppdatera lagersaldot, trist =(
Kolla på ebay.com, rockauto.com, ebay.de, bildelaronline24.se osv. så ska det finnas slangar.
Jag hade luftat systemet ordentligt och därefter plockat isär oket (om det ser ut att gå utan att man har sönder packningarna) som en första åtgärd, därefter hade jag nog köpt ett renoveringskit till oket eller ett nytt ok från USA, förutsatt att slangen inte ser helt svullen ut. Det kan dock vara slangen och inte oket som du säger, men jag har inte haft någon erfarenhet av att slangen skulle orsaka just sådana problem (men visst kan de göra det), bara att pedalen känns svampig.
Mvh
- wallentin 1685
- SUV
- Inlägg: 171
- Blev medlem: sön 07 aug 2011, 17:40
Re: Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Ja har varit med om bromslangar har jäst, bromsvätskan kommer in i oket men inte ut för att det varit för litet hål i slangen. Blev en från bildelar online.
Re: Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Jo precis, det kan hända med slangarna, men känns inte som att det är så vanligt. Blir fälgen riktigt varm efter att du kört med bilen?
Vilken av slangarna beställde du, den billigare varianten står specificerad för kort hjulbas men ser ut att kunna stämma enligt bilden. Den dyrare slangen visar en generell bild tror jag, det borde förhoppningsvis inkluderas ett helt kit såsom bilden visar på Hansen Racing.
Jag hade som sagt inriktat mig på att lufta systemet och sedan bromsoket som första kontroll, tror mer på att det kan vara oket än slangen.
Mvh
Vilken av slangarna beställde du, den billigare varianten står specificerad för kort hjulbas men ser ut att kunna stämma enligt bilden. Den dyrare slangen visar en generell bild tror jag, det borde förhoppningsvis inkluderas ett helt kit såsom bilden visar på Hansen Racing.
Jag hade som sagt inriktat mig på att lufta systemet och sedan bromsoket som första kontroll, tror mer på att det kan vara oket än slangen.
Mvh
- wallentin 1685
- SUV
- Inlägg: 171
- Blev medlem: sön 07 aug 2011, 17:40
Re: Bromsslang bak Chrysler Grand Voyager -2006
Ja så man steka ägg på fälgen. Blev så efter vi varit på öland i tisdags, har ungefär 15 mil dit enkel resa. Märkte inget när vi körde dit. Men när vi kom hem på kvällen så kände ja att de luktade bromsar. Tog bromsslagen till kort hjulbas, hoppas det passar. Det är bara sista biten fram till oket jag hoppas ja behöver byta. Annars får ja titta på oket som du skriver.





