Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Borttappad nyckel silverado 98

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
JoWah
Station Wagon

Borttappad nyckel silverado 98

Tappat bort nyckeln till chevan. Vafan gör jag? Är i rättvik på ccw. Inget chip osv på nyckeln, däremot larmad med dosa. Jag kan komma in i bilen och så men jag vill veta hur och var jag kan fixa nyckel till bilen asap.

Cheva silverado c1500 stepside 5,7l!

Tacksam för snabba svar!
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Borttappad nyckel silverado 98

Vad surt att det skulle ske just där :(

Är det originallarm/dosa till bilen, med startspärr?

Har du ingen extranyckel hemma som någon kan posta eller komma med?

Tror att det blir svårt att lösa detta utan att beställa allting nytt eller begagnat, dvs. samtliga lås med tillhörande nycklar.

Du kan prova att kontakta KW Parts med all information och se om de kan ordna fram en nyckel, eller kolla med någon i USA på t ex. ebay.com, dock ingenting som går att lösa snabbt.

Vissa företag kan framställa en ny nyckel baserat på tändningslåset (om det inte skulle funka med de siffror som står på), då plockar de isär låset och går den mekaniska vägen, som en omvänd mall ungefär.

En låssmed kanske dock kan hjälpa dig tillfälligt.

Jag hade försökt att få hem bilen, och har du varken chip (motstånd) eller transponder i nyckeln så hade jag beställt alla lås och nycklar från någon bildemontering om det finns.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
JoWah
Station Wagon

Allt är orginal, och inga extranycklar... Får se vad fan jag gör, inte lättaste att bara få hem bilen eller.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:(

Nej det förstår jag, bilen måste helt enkelt starta annars blir det väldigt dyrt med bärgning osv.

Finns kanske någon bildemontering i närheten som har dessa grejer i lager/på någon bil?

Prova annars det med en låssmed, de borde ha en blank GM-nyckel då det utförandet är väldigt vanligt kring de årsmodellerna, kan dock kosta en hel del.

Annars får man vara kreativ och starta den på så sätt, antingen med kablarna eller delvis förstöra tändningslåset.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
JoWah
Station Wagon

Tack för visad medmänsklighet!

Tur som jag har så har nyckeln hittats av en god medborgare!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jädrans va gött! :) Riktigt kul att höra!

Bild
Skriv svar