Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

M o K värmare 300c

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
peter76
Minivan

M o K värmare 300c

Hej, finns det någon som monterat motor och kupevärmare på sin 300c? och kan komma med lite tips om vat man kan sätta uttaget till kabeln som går till väggen, har tänkt mig montera det i dom svarta plastbitarna brevid dimljusen, men det finns kanske något bättre ställe?
Var går man in med kabeln genom torpeden? Jag har tänkt mig gå brevid kabelstocken som går bakom handskfacket och får tyvärr göra hål i tätningen där då ju, samma här, kanske någon har en monterad och kan titta hur det sitter?
Tack/ Peter.
Annons
Användarens profilbild
HEMI
Van

Re: M o K värmare 300c

Hej Peter!
Tack för senast!
Du är riktigt snabb i racerstolen minsann, där har man inte en chans :lol:
Jo,jag har ett litet tips angående kupévärmare i bilar i allmänhet, inte specifikt för Chrysler 300c, men egentligen så borde installationen vara den samma för alla bilar, då det kopplas mer eller mindre på liknande sätt. Dock har Chrysler300C sitt batteri i skuffen så ev förlängningskabel behövs nog.
Det finns ett företag som heter Calix AB i Eskilstuna på telefon: 016-10 80 00 och de håller på mycket med just kupévärmare och de har på denna länken även en bild på var komponenterna skall sitta och vad som behövs för att det skall fungera.
Hoppas det bringar lite klarhet :D . Jag måste också tillägga att du gjort ett kanon fint jobb med din Chrysler 300c touring och fått in kabeln genom torpeden trots att bussningen kan vara otäckt krånglig och jag tycker också att ditt val att sätta kontakten i en av dimljusgallren är ett bra ställa att dölja kontakten på men samtidigt komma åt den smidigt. Här är länken :http://www.calix.se/fordon/personbilar Rulla ner och tryck på "systemöversikt" english cars, så får du upp en större och mer detaljerad bild på det hela.
Om det är fler som har idéer eller synpunkter hör av er! för alla tips är guld värda :) God Jul!
Mvh
// HEMI
CHRYSLER 300 C TOURING AWD 5,7 L HEMI, BLACK CRYSTAL PEARL
Skriv svar