Nu har det hänt tre gånger att Brake System Warning Light börjat lysa och plinga. Tyvärr är det bara en gång jag varit med om det själv så jg har inte sett någon röd tråd ang vad som kan utlösa varningen. Den gången började det lysa och plinga direkt efter jag startade bilen. Jag nöp och släppte handbromsen några gånger men det gjorde ingen skillnad. Jag var faktiskt på väg till en verkstad så jag gjorde ingen ingående felsökning då det var -18 grader ute
Bromsvätskan är påfylld och i bra nivå. Bromsarna fungerar ok, testade på vägen till verkstaden. Kan vara så att svärfar kom åt handbromsen men tycker att jag testade det när jag körde utan att det gjorde någon skillnad. Övrig info som kanske kan ge någon ledtråd: Vinterfälgarna är inte original. Batteri symbolen lyser när man vrider om tändningen. Slocknar däremot direkt man startar bilen. Det har varit kallt och mycket snö/is om det kan ha påverkat någon sensor/kabel el dylikt.
Är tacksam om någon kunnig här på forumet kan ge mig någon riktning att felsöka problemet eller vad kan göra för att felsöka nästa gång felet dyker upp!
Cadillac SRX -2005