Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

ABS och antisladd problem - Grand Voyager -2008

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Robban89
Station Wagon

ABS och antisladd problem - Grand Voyager -2008

Hej detta är mitt första inlägg så vet inte riktigt hur man gör.

Men till min fråga finns det någon här som kan hjälpa mig med varför min Grand Voyager -2008 nu när det började bli kalt och snöigt så slutar ABSen och antisladdsystemet att sluta fungera när jag åkt en liten bit 10-20 m.

Med vänlig hälsning, Robert.
Senast redigerad av Avenger den fre 11 nov 2016, 15:07, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till årsmodellen i rubriken och texten / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: ABS och antisladd problem - Grand Voyager -2008

Hej!

Vad är det för årsmodell på bilen?

Gissar på att en ABS-sensorn är dålig, men det kan även vara något annat. Det bästa är att felsöka ABS-systemet med en felkodsläsare så att man får ut felkoden (antar att lampan lyser?). Det fungerar inte med en enkel OBD2-scanner utan man behöver de mer avancerade verktygen. Är det en äldre årsmodell så fungerar det troligtvis enbart med Chrysler's egna scanner (beroende på årsmodell).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Robban89
Station Wagon

Hej.

Va inne på mekonomen idag o dom gjorde en avläsning och fick fram koden: c2200 =kontrollmodul sa han. Finns det nått man kan kolla själv eller är det bara leta upp en märkesverkstad??
En 08 är det.

Mvh
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

La till årsmodellen till första inlägget nu.

Ang. felet så behöver du åka till en verkstad som har Chryslers nya wiTECH verktyg (i och med att du har den nyare modellen), vilket troligtvis blir en aukt. Chryslerverkstad. Då kan de prova att återställa modulen och fungerar inte det så behöver du nog köpa en ny.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar