Hej!
Jag har en chrysler Voyager crd 2008 som har börjat att krångla. När jag körde på motorvägen så kom bilen bara upp till 110kmh och en gul lampa börjar lysa, hur mycket man än gasar så går det inte att köra snabbare. Jag kör tillbaka hem och gör en felsökning och får fram felkod P0299 Regleringsavvikelse. Laddningstryckregl.
Min fråga är nu är det någon som har haft liknande fel?
Eller någon som vet vad felet är?
Tacksam för svar
/David
Chrysler Voyager 2008 med felkod p0299
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Chrysler Voyager 2008 med felkod p0299
Senast redigerad av Avenger den fre 18 nov 2016, 01:48, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Flyttade tråden till Voyager-kategorin / mvh
Anledning: Flyttade tråden till Voyager-kategorin / mvh
Annons
Re: Chrysler Voyager 2008 med felkod p0299
Felet hör till insuget/turbon, därav att bilen inte orkade köra fortare. Börja med att inspektera alla slangar osv. så att det inte finns några sprickor i dem. Nästa steg är att kontrollera ventilerna till vakuumet, så att de inte kärvar eller är defekta.
Har du enbart den felkoden?
mvh
Har du enbart den felkoden?
mvh
Hej
Tack för ditt svar! Ja jag fick bara den koden
Tack för ditt svar! Ja jag fick bara den koden
Det va en slang som hade spruckit. Jag bytte ut den och nu går bilen jättefint igen.
Tack för tipset Avenger
/David
Tack för tipset Avenger
/David
Skönt att det löste sig, hoppas den rullar på fint i många mil nu!
Mvh
Mvh