Corvette C4 cat bort
Corvette C4 cat bort
Hej ! Någon som slopat den stora Caten under bile på en C4 min är en 87a har två små på grenrören o en stor under bilen ! Måste man mappa om den vid borttagning av den stora eller nått annat ? Vh Leif
Annons
Re: Corvette C4 cat bort
Är bilen registrerad med katalysatorn så ska den fysiskt sitta kvar, men du kan rensa den på innehållet om så önskas, förutsatt att avgaskraven fortfarande uppfylls (de är ju väldigt lätta krav vid de årsmodellerna, så det fungerar nog).
Jag tycker dock att du ska ha kvar den, det blir troligtvis ingen markant effektökning och om det skulle bli någon ökning i hk så kan jag tänka mig att motorgången blir allmänt försämrad, då motorstyrningen gissningsvis måste mappas/justeras för att anpassa sig 100% till denna ändring i avgasflödet. Vi får heller inte glömma miljöpåverkan.
Mvh
Jag tycker dock att du ska ha kvar den, det blir troligtvis ingen markant effektökning och om det skulle bli någon ökning i hk så kan jag tänka mig att motorgången blir allmänt försämrad, då motorstyrningen gissningsvis måste mappas/justeras för att anpassa sig 100% till denna ändring i avgasflödet. Vi får heller inte glömma miljöpåverkan.
Mvh
Re: Corvette C4 cat bort
Tack för tipsen! Vh Leif