Hej!
Har en förmodat rasad automatlåda på min 2,8 CRD -2005, Någon som vet om det går att plocka från en Voyager 2007 2,8 CRD, har hittat en sån nämligen...
Var o snackade med en kille på reservdelar på Chrysler i Örebro, han sa nej, men verkade rätt osäker... Vad tror ni?
Byta automatlåda Voyager 2005 2,8 CRD
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Byta automatlåda Voyager 2005 2,8 CRD
Senast redigerad av Avenger den mån 06 feb 2017, 01:44, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: La till årsmodellen i texten samt flyttade tråden till Voyager-kategorin / Mvh
Anledning: La till årsmodellen i texten samt flyttade tråden till Voyager-kategorin / Mvh
Annons
Re: Byta automatlåda Voyager 2005 2,8 CRD
Hej!
Vad är det för fel på lådan, vilka symtom?
Det har skett vissa ändringar mellan årsmodell 2005 och 2007 (fortfarande samma generation av Voyager dock), men jag vet inte om det är så pass stora ändringar att den inte passar, är osäker jag också.
Grand Voyager med 2.8 liters dieselmotorn har följande part-nr / artikel-nr avseende automatlådan, mig veterligen:
2005: 05139319AA / P04800319AA
2006: 05139319AB / P04800319AA
2007: 05139319AD / P04800319AA
Visuellt så är lådorna i princip exakt samma.
Får jag gissa så passar lådan rakt av, oavsett årsmodell 2005-2007, men tyvärr inget jag kan garantera som sagt.
mvh
Vad är det för fel på lådan, vilka symtom?
Det har skett vissa ändringar mellan årsmodell 2005 och 2007 (fortfarande samma generation av Voyager dock), men jag vet inte om det är så pass stora ändringar att den inte passar, är osäker jag också.
Grand Voyager med 2.8 liters dieselmotorn har följande part-nr / artikel-nr avseende automatlådan, mig veterligen:
2005: 05139319AA / P04800319AA
2006: 05139319AB / P04800319AA
2007: 05139319AD / P04800319AA
Visuellt så är lådorna i princip exakt samma.
Får jag gissa så passar lådan rakt av, oavsett årsmodell 2005-2007, men tyvärr inget jag kan garantera som sagt.
mvh
Det går inte att byta växel, har fastnat i driveläge och stannar där...
Hur uppstod problemet? Har det varit några bekymmer med lådan tidigare? Lyser PRNDL..-lampan? Går det att se vilket växelläge som är ilagt? Missljud vid körning? Rör sig växelspaken fritt?
Mvh
Mvh
Var lite trögt att få i växlarna innan det hände, som om nån wire var tokig. Det gick inte att ställa den i P-läge utan den stannade i R men man kunde stänga av o ta ut nyckeln ändå.
Det var inga missljud vid körning men spaken gick som sagt rätt trögt. Lämnat in den hos några killar som försökt byta växel nere på lådan men inte lyckats... Osäker på deras kunskaper på området faktiskt. Det är de som sagt att lådan är paj. Tycker det är lite konstigt, har inte varit nåt tokigt med den tidigare...
Det var inga missljud vid körning men spaken gick som sagt rätt trögt. Lämnat in den hos några killar som försökt byta växel nere på lådan men inte lyckats... Osäker på deras kunskaper på området faktiskt. Det är de som sagt att lådan är paj. Tycker det är lite konstigt, har inte varit nåt tokigt med den tidigare...
Hej igen!
Ja, det bästa är att först reda ut allt annat såsom växelväljaren, vajern från växelväljaren till automatlådan, osv. Varför säger dom att lådan behöver bytas om de inte lyckats byta vajern, eller jag kanske missuppfattade nu?
Mvh
Ja, det bästa är att först reda ut allt annat såsom växelväljaren, vajern från växelväljaren till automatlådan, osv. Varför säger dom att lådan behöver bytas om de inte lyckats byta vajern, eller jag kanske missuppfattade nu?
Mvh
De har försökt flytta växelväljaren med typ polygrip eller liknande, funkar inte säger de och hävdar att lådan är trasig... Kanske bäst att ta bilen till någon annan helt enkelt... Börjar nog där 
Kanske är ventilpaketet som är dåligt, sitter innanför filtret när man lossat tråget.
mvh
mvh