Hej alla.
Tänkte byta hjullager på min trailblazer och ser att centrummuttern som håller axeln är 35 mm.har någon något tips på var man hittar en hylsa i 35 mm?har kollat biltema,jula och mekonomen men verkar inte finnas.
Alla tips tas emot.
Kenneth
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Verktygstips
Annons
Re: Verktygstips
Hej Kenneth!
Muttern är 6-kants så om du har en 36 mm 6-kants hylsa (ej tolvkants) så fungerar det. Finns på både Biltema, Jula osv. Jula har även en sats för runt 400-500 kronor som inkluderar 35 mm storlek, men det blir kanske lite i överpris.
Man kan även beställa lösa 35 mm hylsor, antingen från någon butik i Sverige eller från ebay.com eller dylikt, men då är det lite leveranstid varav man kanske inte kan vänta.
Prova även att fråga Jula om det går att lämna tillbaka hylssatsen (om man köper den sats som inkluderar 8 hylsor) efter att man använt 35 mm
Tejpa hylsan utvändigt överallt så att det inte uppstår några skavmärken, ibland får man vara lite fräck men man bör förklara läget för dom innan (fråga rätt person dock!).
Jag hade köpt en krafthylsa på 36 mm ...
mvh
Muttern är 6-kants så om du har en 36 mm 6-kants hylsa (ej tolvkants) så fungerar det. Finns på både Biltema, Jula osv. Jula har även en sats för runt 400-500 kronor som inkluderar 35 mm storlek, men det blir kanske lite i överpris.
Man kan även beställa lösa 35 mm hylsor, antingen från någon butik i Sverige eller från ebay.com eller dylikt, men då är det lite leveranstid varav man kanske inte kan vänta.
Prova även att fråga Jula om det går att lämna tillbaka hylssatsen (om man köper den sats som inkluderar 8 hylsor) efter att man använt 35 mm
Jag hade köpt en krafthylsa på 36 mm ...
mvh
Fråga annars närmsta lokala bilverkstad om de kan låna ut en 35 mm hylsa, är de schyssta så gör de det! Många har öppet på helgerna.
En tackar o bugar för det svaret
Om jag inte minns fel så va de samma storlek (35mm) på ram 1500 och jag körde med 36mm å de gick fin fint 
Jag tittade nu när jag var nere i garaget, och den hylsa jag använt för centrummuttern är 34 mm
Chevrolet Trans Sport har 33 mm (34 funkar) men TrailBlazer har 35 mm (36 funkar) 
Hej igen.hjullagret bytt o det gick bra.problemet var att hitta en 35 eller 36 hylsa som va tillräckligt lång .dom som fanns va svindyra.jag gjorde som att jag kapade en 36 hylsa på mitten och sen klöver jag den på länder med ett snitt med kapet. Sen la jag 2 svetsloppor så den krympte lite.när den passade på muttern så lade jag en söm så det skulle hålla.därefter så svetsade jag fast hylsan på ett rör så att jag kunde dra loss med rörtången
Funkade perfekt.
Funkade perfekt.

Skönt att det löste sig! 
Ja, precis som du säger så behöver hylsorna till denna bilen vara lite längre än vanligt, vilket jag glömde bort att nämna tidigare.
Vill man köpa förlängda hylsor så finns det förslagsvis på ebay.com:
35 mm (exakt storlek) = http://www.ebay.com/itm/1-2-SQ-DRIVE-35 ... Sw4DJYlEQh
36 mm = http://www.ebay.com/itm/36mm-1-2-Drive- ... Swt7pXMxM9
Går som sagt även att hitta i Sverige, dock blir det väl lite högre priser fast mycket snabbare lev.tid.
mvh
Ja, precis som du säger så behöver hylsorna till denna bilen vara lite längre än vanligt, vilket jag glömde bort att nämna tidigare.
Vill man köpa förlängda hylsor så finns det förslagsvis på ebay.com:
35 mm (exakt storlek) = http://www.ebay.com/itm/1-2-SQ-DRIVE-35 ... Sw4DJYlEQh
36 mm = http://www.ebay.com/itm/36mm-1-2-Drive- ... Swt7pXMxM9
Går som sagt även att hitta i Sverige, dock blir det väl lite högre priser fast mycket snabbare lev.tid.
mvh
Snyggt jobbat! Påminner mig om när vi skruvar båt, antingen omöjligt att hitta eller svindyrt med verktyg. Då får man improvisera 
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det viktiga är att det fungerar till lägsta kostnad