Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

säkrings problem Voyager -96 parkeringsljus..!! Blir tokig!

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV

säkrings problem Voyager -96 parkeringsljus..!! Blir tokig!

Vi har en säkring som går hela tiden,det är säkringen som går till parekeringsljusen och instrumentpanelen. Höger sida är det på ljusen samt ljusen där inne då. Räcker med att jag sätter dit den säkringen så går den direkt! Började för ett tag sen,men då släcktes bara instrumentpanelen och nu kom ljusena på höger sidaockså :x Blir knäpp!! Kan det vara ett jordfel nånstans och vart brukar det sätta sig?? Nån som vet nåt?? Så kan jag ju inte ha det....

Sen undrar jag en sak till: Det finns ju 2st jordflätor i bilen,varav vi bytte den ena för ett tag sen för den var nästan av. Men vilket syfte har de båda? En del säger att den andra inte har nån mening,men det måste den väl ändå ha! Det är ju ingen blintarm! :lol:

Kan en wag com få upp felkoder på elfel? Kan man felsöka via tändningslåset om man vrider nyckeln ett visst antal gånger?

Bil: Chrysler Voyager -96
Senast redigerad av Avenger den mån 13 feb 2012, 12:20, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik samt bilmodell saknades i texten.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: säkrings problem!! Blir tokig!

Har du kollat glödlampan och kablarna till parkeringslampan? Vilket säkrings-nr samt ampere är det på säkringen, den som sitter inuti bilen vid förarsidan till vänster? :P

Vilka jordflätor tänker du på?

Man kan endast felsöka el-fel med ett DRB III-instrument, ingen vanlig OBD-läsare osv.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV

Re: säkrings problem Voyager -96 parkeringsljus..!! Blir tok

Det är nr 23 och 15 ampere som går sönder. Lampan har jag kollat. Det började med innerbelysningen och nu senast baklyktan.Och det är densom sitter i bilen som kraschar hela tiden :x

Det finns ju 2 st jordflätor som går inne i motorrummet,vad gör dom båda mer specifikt?

Blir tokig!!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kan du sänka dimmerknappen på innerbelysningen så att det stängs av helt och hållet och se om säkringen smäller?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV

Du menar att om jag sänker den helt och sen stoppar i en säkring för att se om den smäller? Ska testa det =)
Skriv svar