Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Siktglas för registrering Vega -74

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
waxl
Station Wagon

Siktglas för registrering Vega -74

Jag har importerat en Chevy Vega från -74. Nu vill bilprovningen att jag sätter in siktglas i bromsvätskebehållaren - är det någon som vet vem som kan göra ett sånt ingrepp / alternativt har reservdel som passar. Har prövat Klintberg & Way, Hansen Racing, Norrlands custom, Överås, Hedins bil, med flera utan att få napp. /Axel Göteborg
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Siktglas för registrering Vega -74

Är det inte en vanlig huvudcylinder typ denna?
Bild

Det sitter en sådan i min Camaro utan att någon klagat över den.
Användarens profilbild
waxl
Station Wagon

Jo den ser exakt sån ut, men de vill inte godkänna den nu - verkar vara något som kommit igen på senare tid , som man höll på med för kanske 15 år sedan.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Jag har inget bra förslag, kanske leta efter något genomskinligt lock eller en annan huvudcylinder som passar som har genomskinlig behållare.
Användarens profilbild
AutoCool
Station Wagon
Kontakt:

Oh my God, vilke bra sätt för besiktningsmannen att tjäna lite extra på återbesök! Jag skulle tänka mig att du behöver ingen siktglas om det finns en varningslampa som tänds när vätskenivån blir lågt, eller? Har bilen det? En nivåsensor?

Du kanske kan ta din gammal lock och gjuta en ersättning av klar epoxi eller annat för besiktningsskull? I värsta fall gör en ny ..... locklås? ... som inte trycker så hårt på din plastversion så den spricker? Jag vet att det finns en gummibit under locket men du kanske kan ta bort det tillfälligt.
waxl skrev:Jag har importerat en Chevy Vega från -74. Nu vill bilprovningen att jag sätter in siktglas i bromsvätskebehållaren - är det någon som vet vem som kan göra ett sånt ingrepp / alternativt har reservdel som passar. Har prövat Klintberg & Way, Hansen Racing, Norrlands custom, Överås, Hedins bil, med flera utan att få napp. /Axel Göteborg
Jag heter AutoCool. Can you .se why?
Användarens profilbild
cpt.dixie
Van

Annars om du prompt vill byta ut den så kan jag fôreslå att du snackar med yankeeparts i gbg. Har hjälpt mig att hitta delar te min s10.
Rockabilly Rebel

Folka Golf 1988
Cheva S-10 1996
Cheva Colorado 2005
Cheva Trailblazer 2002
Cheva Trailblazer 2003
Skriv svar