Har en Ckeva van -86 hitopp.
Bromsarna tar jämt och fint men servon funkar inte till belåtenhet, man får pressa pedalen väldigt hårt
vid låga varvtal.
Servon läcker ej,bromsslangarna ser fina ut, filter och vacumslangen bytt, oken renoverade.
Vad göraa??
mvh
SERVOBROMS Cheva Van -86
SERVOBROMS Cheva Van -86
Senast redigerad av Avenger den tor 19 apr 2012, 21:28, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: SERVOBROMS
Hej, välkommen till forumet!
Ursäkta, men jag förstår inte riktigt hur du menar med "servobroms" och att servon inte fungerar så bra och att du måste trycka ned pedalen extra hårt? Gäller det bromsarna eller styrservon/ratten?
Ursäkta, men jag förstår inte riktigt hur du menar med "servobroms" och att servon inte fungerar så bra och att du måste trycka ned pedalen extra hårt? Gäller det bromsarna eller styrservon/ratten?
Re: SERVOBROMS Cheva Van -86
Är backventilen bytt till vakuumklockan?
För jag antar att du har det på den?
Låter som du bytt allt, men kanske missat den.
För jag antar att du har det på den?
Låter som du bytt allt, men kanske missat den.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Ha!
Jag måste ursäkta mitt hjärnsläpp, givetvis menar du bromsservon!
Jag fattade ingenting först när jag läste "servobroms" baklänges.
En del sådana system drivs med hydraulik från styrservon och en del med vakuum (vår gamla -89 är som din och drivs med vakuum).
Jag fattade ingenting först när jag läste "servobroms" baklänges.
En del sådana system drivs med hydraulik från styrservon och en del med vakuum (vår gamla -89 är som din och drivs med vakuum).
Hehe, ibland blir det bara fel.Avenger skrev:Ha!Jag måste ursäkta mitt hjärnsläpp, givetvis menar du bromsservon!
![]()
Jag fattade ingenting först när jag läste "servobroms" baklänges.![]()
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Hej Bengan!
Servobromsystemet på den bilen är lite glappigt även när allting är OK, men det låter som det är ett problem med vakuum ändå.
Den största vakuumtjuven är vevhusventilationsventilen, som sitter i topplockskåpan. Den är kanske smutsigt och sitter helt öppet hela tiden. Du kan ta bort den och plugga den med tejp eller nåt och se om bromsarna blir bättre. Blir det inte bättre kan du prova Fidel Castro metoden...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Om dekalen som visar vakuumsystemet är borta kan du kolla här:
http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 07b80f.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Lycka till.
Servobromsystemet på den bilen är lite glappigt även när allting är OK, men det låter som det är ett problem med vakuum ändå.
Den största vakuumtjuven är vevhusventilationsventilen, som sitter i topplockskåpan. Den är kanske smutsigt och sitter helt öppet hela tiden. Du kan ta bort den och plugga den med tejp eller nåt och se om bromsarna blir bättre. Blir det inte bättre kan du prova Fidel Castro metoden...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Om dekalen som visar vakuumsystemet är borta kan du kolla här:
http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 07b80f.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Lycka till.
Jag heter AutoCool. Can you .se why?