Ja precis, stäng alla dörrar > vrid tändningen till ON-OFF-ON-OFF-ON inom 5 sek och avsluta i ON utan att starta motorn, räkna hur många gånger motorlampan blinkar. Vrid inte för fort med tändningen, samt prova ON-OFF.. fem gånger om det inte fungerar med tre. Prova också att vrida hela vägen tillbaks till ACC istället för OFF om det inte fungerar med OFF.
Här finns en sensor för knappt en hundring med frakten (cirka 120:- kr):
http://www.ebay.com/itm/NEW-Dodge-Chrys ... d3&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Artikel-nr 4800878 = Ingående hastighetssensor
Artikel-nr 4800879 = Utgående hastighetssensor
Skaffa 1 års abonnemang på AllData DIY, de har OEM manualer från Chrysler och det kostar knappt 150:- kr för ett helt år
Jag hade provat att först kontrollera jordningen till både lådan och lådans dator (TCM), därefter hade jag försökt att kontrollera felkoder. Det är aldrig roligt att slänga pengar på delar om man gissar, men jag hade ändå provat med en ingående hastighetssensor eftersom dom knappt kostar något. Därefter hade jag inriktat mig på solenoiden.. men i ett fall så hade faktiskt den utgående sensorn varit defekt fastän hastighetsmätaren fungerat.., så den hade man nog slängt ett öga på också (kostar samma som ovan)