Rekomendation batteri Voyager 3.8 -97
Rekomendation batteri Voyager 3.8 -97
Vad är lämpligt batteri för en Grand Voyager 3,8 AWD -97?
Senast redigerad av Avenger den lör 18 aug 2012, 10:28, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Chrysler Voyager 3,8 -97
Annons
Re: Rekomendation batteri Voyager 3.8 -97
Menar du märke eller spec.? 
Jag tycker Tudor är kanonbra, minst 75 Ah med lägst 600 i CCA (då går bilen igång snabbt
).
Jag tycker Tudor är kanonbra, minst 75 Ah med lägst 600 i CCA (då går bilen igång snabbt
Ok tänkte på spec mer... har ett vagt minne av att jag har 65 Ah i min bil.
Chrysler Voyager 3,8 -97
Aha
Ja då rekommenderar tillverkaren iaf lite högre än det du har, 75 Ah är en bra siffra =)
De utvändiga måtten tar du efter det förra batteriet, annars tror jag dom är 27 x 17 x 19 cm (Längd, bredd, höjd).
De utvändiga måtten tar du efter det förra batteriet, annars tror jag dom är 27 x 17 x 19 cm (Längd, bredd, höjd).
Re: Sv: Rekomendation batteri Voyager 3.8 -97
Se bara till att plus polen e på rätt sida. Kablarna är för korta för att passa annars.
Om jag inte minns fel så ska den vara på vänster sida
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Om jag inte minns fel så ska den vara på vänster sida
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Vad är CCA?Avenger skrev:lägst 600 i CCA (då går bilen igång snabbt).
Chrysler Voyager 3,8 -97
Kort och gott så ger högre CCA mer kraft vid uppstart, särskilt vid kall väderlek
Jag kör på 650 CCA i min Dodge (ingen minivan) och det har blivit en klar skillnad =) Kanske var över 700 jag hade, kommer inte ihåg.
- Kameramannen
- SUV
CCA är alltså cold crank amps och är ett mått på antalet amps ett batteri kan leverera i 0 grader farenheit (-17 grader) i 30 sekunder utan att sjunka under 7.2 volt.