Extraljus Grand Voyager 03
- Amstaff_Loco
- SUV
Re: Extraljus Grand Voyager 03
Ja jag har dubbla H7 lampor, men det går in ungefär 10 trådar i samma koppling bak i lamphuset, tänkte om man kunde ta det inne i instrumenten från blinker/hel,halvljus armen? för det prattas om att man skall ta det från avbländningsrelät eller nått men hur vet jag vilket de e ?
Annons
Skruva loss en lampa och märk ut vilken kabel som är plusmatningen till helljuset, fungerar galant
Finns inget sådant relä i Voyager vad jag vet om =/ ? Någon annan kanske har bättre koll på vad ett avbländningsrelä är, jag har inte hört talas om det
..kan det vara automatisk avblädning av helljusen vid mötande trafik?
Finns inget sådant relä i Voyager vad jag vet om =/ ? Någon annan kanske har bättre koll på vad ett avbländningsrelä är, jag har inte hört talas om det
finns ett annat sätt
Koppla reläets + styrning(sockel nr 85) direkt på lampan till helljuset vid strålkastaren.
Dra en jordkabel från relät (sockel nr 86) upp till extraljus strömbrytaren och vidare till jord i karossen.
Mycket enklare koppling med mindre kabeldragande
För att få lampan i strömbrytaren att lysa måste man dock koppla + på den tredje sockeln .
Koppla reläets + styrning(sockel nr 85) direkt på lampan till helljuset vid strålkastaren.
Dra en jordkabel från relät (sockel nr 86) upp till extraljus strömbrytaren och vidare till jord i karossen.
Mycket enklare koppling med mindre kabeldragande
För att få lampan i strömbrytaren att lysa måste man dock koppla + på den tredje sockeln .
- Amstaff_Loco
- SUV
Tack skall ni ha, får ut på juldagen och pilla med detta, då vi nu skall ha julen hemma i år och det är fullt upp med annat som är "mycket" viktigare (städning)
Men nu tror jag att jag har hyfsad koll på hur jag skall göra! Tack så länge.
Men nu tror jag att jag har hyfsad koll på hur jag skall göra! Tack så länge.
- Amstaff_Loco
- SUV
GOD JUL GOTT FOLK!
Re: Sv: Extraljus Grand Voyager 03
God Jul:-)
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
God JUL!!! 
..nu blir det att fixa pelletsbrännaren, tändelementet var tvunget att gå sönder precis IDAG
..nu blir det att fixa pelletsbrännaren, tändelementet var tvunget att gå sönder precis IDAG
OT:
Jahopp, fick inte igång pelletsbrännaren, får bli ett nytt tändelement på onsdag/torsdag,, D'oh!
Nu ligger el-patronen på, drar ca 10:-Kr/timme, inte så roligt..
Jahopp, fick inte igång pelletsbrännaren, får bli ett nytt tändelement på onsdag/torsdag,, D'oh!
Nu ligger el-patronen på, drar ca 10:-Kr/timme, inte så roligt..
- Amstaff_Loco
- SUV
Åh fy va segt! på självaste aftna också
hoppas du får ordning påt och att de går hyffsat smärtfritt!
Aa precis, av alla dagar det skulle gå sönder
..typiskt så har man ju heller inget fungerande element i reserv..
Går att tvinga igång genom att sätta eld på pelletsen i förväg, men jag misslyckades att lura fotocellen, kom aldrig upp i tillräckligt bra låga =) Så mycket enklare att vrida på elpatronen och stänga igen skorstensdraget =)
Nu är det varmt o gott iaf, två elpatroner är vridet till 3/4 värme, synd att man inte alltid kunde ha det så, slippa rengöring o sotning av pannan och brännaren
..men en gång körde vi så i några veckor, då fick man en saftig räkning på MÅNGA tusen 
Nu är det varmt o gott iaf, två elpatroner är vridet till 3/4 värme, synd att man inte alltid kunde ha det så, slippa rengöring o sotning av pannan och brännaren
- Amstaff_Loco
- SUV
Hej nu skall vi se om jag förstått allt rätt
Jag bifogar en bild på baksidan av nya kittet som jag köpte på biltema som skall klara 2x125 watt.
Då jag har 3 stiftad brytare för att brytaren har en grön lampa som jag hade velat lysa när extraljusen skall vara inkopplat ihop med helljuset så har jag ändrat bilden lite i paint.
Är det rätt så som jag har gjort?
och vart exakt skall jag dra kabeln som går från 3:e stiftet till "avbländningsomkopplaren" eller helljusrelät som det står på bilden?
Mvh Mathias
Jag bifogar en bild på baksidan av nya kittet som jag köpte på biltema som skall klara 2x125 watt.
Då jag har 3 stiftad brytare för att brytaren har en grön lampa som jag hade velat lysa när extraljusen skall vara inkopplat ihop med helljuset så har jag ändrat bilden lite i paint.
Är det rätt så som jag har gjort?
och vart exakt skall jag dra kabeln som går från 3:e stiftet till "avbländningsomkopplaren" eller helljusrelät som det står på bilden?
Mvh Mathias
Re: Sv: Extraljus Grand Voyager 03
Kabeln som ska slå på heljuset hade jag satt på sladden till bilens helljus vid strålkastarna
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04