Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Extraljus Grand Voyager 03

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Re: Extraljus Grand Voyager 03

Ja jag har dubbla H7 lampor, men det går in ungefär 10 trådar i samma koppling bak i lamphuset, tänkte om man kunde ta det inne i instrumenten från blinker/hel,halvljus armen? för det prattas om att man skall ta det från avbländningsrelät eller nått men hur vet jag vilket de e ?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Skruva loss en lampa och märk ut vilken kabel som är plusmatningen till helljuset, fungerar galant :mrgreen:

Finns inget sådant relä i Voyager vad jag vet om =/ ? Någon annan kanske har bättre koll på vad ett avbländningsrelä är, jag har inte hört talas om det :( ..kan det vara automatisk avblädning av helljusen vid mötande trafik?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
carawelle
Van

finns ett annat sätt ;)
Koppla reläets + styrning(sockel nr 85) direkt på lampan till helljuset vid strålkastaren.
Dra en jordkabel från relät (sockel nr 86) upp till extraljus strömbrytaren och vidare till jord i karossen.
Mycket enklare koppling med mindre kabeldragande
För att få lampan i strömbrytaren att lysa måste man dock koppla + på den tredje sockeln .
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Tack skall ni ha, får ut på juldagen och pilla med detta, då vi nu skall ha julen hemma i år och det är fullt upp med annat som är "mycket" viktigare (städning) :evil:

Men nu tror jag att jag har hyfsad koll på hur jag skall göra! Tack så länge.
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

GOD JUL GOTT FOLK!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Extraljus Grand Voyager 03

God Jul:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

God JUL!!! :)

..nu blir det att fixa pelletsbrännaren, tändelementet var tvunget att gå sönder precis IDAG :lol:

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

OT:

Jahopp, fick inte igång pelletsbrännaren, får bli ett nytt tändelement på onsdag/torsdag,, D'oh! :twisted:

Nu ligger el-patronen på, drar ca 10:-Kr/timme, inte så roligt..

Bild
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Åh fy va segt! på självaste aftna också :( hoppas du får ordning påt och att de går hyffsat smärtfritt!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Aa precis, av alla dagar det skulle gå sönder :lol: ..typiskt så har man ju heller inget fungerande element i reserv.. :oops: Går att tvinga igång genom att sätta eld på pelletsen i förväg, men jag misslyckades att lura fotocellen, kom aldrig upp i tillräckligt bra låga =) Så mycket enklare att vrida på elpatronen och stänga igen skorstensdraget =)

Nu är det varmt o gott iaf, två elpatroner är vridet till 3/4 värme, synd att man inte alltid kunde ha det så, slippa rengöring o sotning av pannan och brännaren :mrgreen: ..men en gång körde vi så i några veckor, då fick man en saftig räkning på MÅNGA tusen :oops:

Bild
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Hej nu skall vi se om jag förstått allt rätt :D

Jag bifogar en bild på baksidan av nya kittet som jag köpte på biltema som skall klara 2x125 watt.

Då jag har 3 stiftad brytare för att brytaren har en grön lampa som jag hade velat lysa när extraljusen skall vara inkopplat ihop med helljuset så har jag ändrat bilden lite i paint.

Är det rätt så som jag har gjort?

och vart exakt skall jag dra kabeln som går från 3:e stiftet till "avbländningsomkopplaren" eller helljusrelät som det står på bilden?

Mvh Mathias
2012-12-28 12.00.51.jpg
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Extraljus Grand Voyager 03

Kabeln som ska slå på heljuset hade jag satt på sladden till bilens helljus vid strålkastarna

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar