Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Felkodshjälp på en Doge Durango -00

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Felkodshjälp på en Doge Durango -00

:)

Tur också att Dodge, Chrysler och Jeep av dessa årsmodeller kan meddela felkoder med bilens inbyggda statistik, inte alla bilar som kan det :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Gotte
Minivan

För min del är det bara synd att jag inte hittade detta forum tidigare. För alla "kunniga" som skulle hjälpa till har hävdat att det måste läsas av med hjälp av skanner och ingen har haft "rätt" program för den här modellen.
Tog mig mindre än tio minuter att lösa det själv med hjälp av dig och detta forum :D utan skanner.....
Så åter igen tack för ett superforum :mrgreen:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kul att du tycker om forumet! :)

En sådan fin bil som du har måste ut på vägarna igen! :D Vad tycker du annars om Durango, härlig bil att köra och äga? :P

Bild
Användarens profilbild
Gotte
Minivan

Med undantag för att den då inte alltid startar så är det en helt underbar bil (om det inte är halt :? ). Man åker som en kejsare i den och vi drar också en del släp med den utan att det egentligen märks varken på ork eller bensinförbrukning.
Gör ju inte direkt ont heller att den kan flytta på sig behov ;) .
Ja också drar den till sig en del uppmärksamhet från folk som tittar på TV/film med FBI och CIA agenter i :D Den är ju svart med tonade rutor.

Nackdelen är ju då att den är ovanlig här i Sverige och det har varit svårt att både hitta hjälp och delar till den nu när det blivit problem.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ååh vad sugen jag blir på en Durango av samma årsmodell!! :D Vad sägs om ett byte ?? :D skämt åsido!

Reservdelar hittar du billigt ifrån både ebay.com USA och ebay.se England och Tyskland :) Jag lovar att det blir superbilligt och enkelt att hitta! ;) Undantaget var väl kamaxelgivaren som Hansen Racing hade till riktigt bra pris.

Bild
Användarens profilbild
Gotte
Minivan

Avenger skrev:Ååh vad sugen jag blir på en Durango av samma årsmodell!! :D Vad sägs om ett byte ?? :D skämt åsido!
Förstår det för det är ju en väldigt komplett bil.
Den funkar ju till allt utom småbil :D
Det är ju en kombinerad dragbil, familjebil, finbil, lastbil och arbetsredskap med personbilskänsla när du kör. Känns väldigt smidig och lätt i t ex stadstrafik eller parkeringshus. Men ändå robust och rejäl utanför stan.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jo jag vet, det är en perfekt bil, likaså Voyager (fast Durango är ju MYCKET grymmare) :) ..man kan lasta rejält med saker när sätena är urplockade, ofta behöver man inte hyra släp som med andra vanliga personbilar :)

Lägg gärna upp en bild på bilen, vore jättekul att se! :)

Bild
Användarens profilbild
Gotte
Minivan

Har ingen bild i dagsläget men det ska jag försöka fixa så fort som möjligt :D
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kanon, ska bli kul att se :) ..så blir jag ännu mer avundsjuk :lol:

Bild
Användarens profilbild
Gotte
Minivan

Hi hi hi :lol:
Användarens profilbild
Gotte
Minivan

Följetongen fortsätter. Först så var det en beställningsvara hos Meconomen här, men dom lovar ju att det ska gå över natten. Så kändes ju lugnt så långt.
Men när den kom så hade man lyckats blanda ihop några siffror och det var en helt annan sak som kom. Reklamation, som inte var helt lätt och flera dagars väntetid på "rätt".

Eftersom jag inte har bytt någon tidigare, vet inte ens var den sitter :oops: Så beslöt jag mig för att låta Meconomen verkstaden göra det. Så idag kom då äntligen rätt leverans men vad händer?
Jo verkstaden ringer upp och säger att om jag vill ha den bytt så får lämna en bild på var den sitter :o :shock:
Är det verkligen så svårt att hitta att en utbildad mekaniker inte kan reda ut det?

Någon som har bild eller kan beskriva var den sitter?
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Felkodshjälp på en Doge Durango -00

Är inte det deras jobb att kolla upp det. Inte ska man väl behöva hjälpa en verkstad

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag ska ordna fram en bild ;)

..för övrigt mycket dåligt av verkstaden att inte undersöka mera, dom gav helt enkelt upp efter 5 min letande.. :roll: :?

Bild
Användarens profilbild
Gotte
Minivan

Tack så mycket :D
Kan ju bara hålla med om att det är lite underligt med en sådan verkstad :?: Tur att jag har hittat detta forumet innan jag skrotade bilen....... för här omkring verkar ju ingen kunna något om den.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har fler bilder än denna men om inte verkstaden klurar ut det med hjälp av nedanstående så borde dom vända sig till fordonstekniska linjen =)

[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... givare.jpg[/bilder]

..du får säga till dem såhär: Det man inte kan får man lära sig! :D hehe

Bild
Skriv svar