Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bakre Dörrpanelen Sebring -2005

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
avitone
SUV

Bakre Dörrpanelen Sebring -2005

Hur få bort panelen till fönsterhissen på bakdörren? Alltså den som sköter fönstret bak.
Om jag måste riva dörrsidan, hur gör jag det lämpligast?

Chrysler Sebring -2005
Senast redigerad av Avenger den ons 24 jul 2013, 10:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Bakre Dörrpanelen Sebring -2005

Det är enkelt, sitter med 4-5 skruvar (en del är dolda bakom plastlock) sen är det bara massa clips runtom, ovansidan är dock inga clips då den går i ett spår där :P

Jag brukar använda något verktyg som är skonsamt för metallen när man bänder loss panelen/clipsen, går med händerna också :) Använd annars ett brett stämjärn med en tygbit runtom. OBS, försök att bända upp clipsen precis där dom är placerade så man inte råkar göra sprickor i panelen.

Överlag så är det ganska smidigt, jag hade nyss loss panelerna på min bil och bytte högtalare fram (där är principen precis samma).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV

Avenger skrev:Det är enkelt, sitter med 4-5 skruvar (en del är dolda bakom plastlock) sen är det bara massa clips runtom, ovansidan är dock inga clips då den går i ett spår där :P

Jag brukar använda något verktyg som är skonsamt för metallen när man bänder loss panelen/clipsen, går med händerna också :) Använd annars ett brett stämjärn med en tygbit runtom. OBS, försök att bända upp clipsen precis där dom är placerade så man inte råkar göra sprickor i panelen.

Överlag så är det ganska smidigt, jag hade nyss loss panelerna på min bil och bytte högtalare fram (där är principen precis samma).
Ok nu prata du om dörrsidan eller hur?
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja precis :)

Det enda som var lite knepigt tyckte jag var el-kontakten, men det var väl för att clipsen till kontakten satt åt så hårt :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar