Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Var hitta lastgaller? (TS -01)

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
WBC33
SUV

Re: Var hitta lastgaller? (TS -01)

Mmm jo så e det, bakom framsätena monteras det gallret

Tekoppen skrev: Ska kontakta dem imorgon, det är precis sånt galler jag är ute efter. Jag var i kontakt med lastbilsgrossisten som hade liknande sortiment och de hade inte och kunde inte få tag i galler till TS. Men jag hoppas att hundburar kan! :) Vi får se!

Det håller vi tummarna för :)
Bild
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Den varianten jag såg i en bil på blocket satt på skenor i öppningarna för bakrutorna, så de gick att skjuta fram till mittenraden när man fällde de bakre stolarna.
Användarens profilbild
Fyllet
Van

En sådan?

http://viewitem.eim.ebay.se/Universal-G ... 25463/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bra galler! :) ..undra om bilden är generell och den verkligen är anpassad efter Trans Sport, i sådana fall är det ett bra pris!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
wigge
SUV

Såg att biltema har ett universal lastgaller.
Någon som testat detta ?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bra tips om Biltemas galler, så riktigt intressant ut, passar nog många bilar, något för Tekoppen? :)

[bilder]http://biltema.se/ProductImages/34/large/34-2972_l.jpg[/bilder]

Bra pris på 200:- kr också!

Bild
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV

Avenger skrev:Bra tips om Biltemas galler, så riktigt intressant ut, passar nog många bilar, något för Tekoppen? :)

[bilder]http://biltema.se/ProductImages/34/large/34-2972_l.jpg[/bilder]

Bra pris på 200:- kr också!
Vid första anblick (kollade live för ett par månader sedan) så avfärdade jag gallret pga följande tre orsaker:
1. det måste sitta BAKOM bakersta raden och inte ÖVER stolsryggen = två pinnar måste vara där vovven ska vara. Inte bra. Han kan fastna i dem och skada sig.
2. det är rakt och täcker inte det viktiga lilla området som är till höger om bakersta sätet (sett bakifrån när man öppnar bagageluckan). Min hund leker ofta att han är katt och tar sig faktiskt genom små utrymmen för skojs skull.
3. Helt enkelt inte tillräckligt stabilt för en stark schäfer. (Han är världens snällaste men när hans minimänniskor går iväg är han inte att leka med... då vill han efter.)

Man måste spänna upp detta galler vansinnigt hårt om det inte ska riskera att "falla framåt" över människorna som sitter längst bak. De galler vi har haft i Volvosarna har förankrats på sidan och i sätet. De sitter fast. Vi har också haft nån sorts galler som avdelare i bagageluckan, den fungerar på samma princip som biltemas galler: snurra fast i tak och golv. Detta galler flyttar på sig lite som det vill. Min man är stark men inte ens han klarar av att skruva fast det så hårt att det blir fixerat.

Som det är just nu så lämnar jag sällan hunden i bilen. De gånger jag lämnat honom (aldrig mer än fem minuter - bara när jag snabbhandlar i lilla butiken här i närheten eller hämtar en pizza på pizzerian) har han alltid suttit i förarstolen när jag kommit tillbaka. Han ser nöjd ut iallafall, den lilla klätterapan! :)
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja på så sätt :D Passar bättre till lite mindre hundar kanske :)

Bild
Skriv svar