start problem cheva s10
- tekniknissen1
- SUV
Re: start problem cheva s10
Där är nog motstånd i nycklarna ! som Avenger nämnde.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Annons
- duck.of.shireåsen
- Minivan
nyckeln såg ut såhär kan inte se att det sitter något motstånds cipp på den .tekniknissen1 skrev:Där är nog motstånd i nycklarna ! som Avenger nämnde.
- tekniknissen1
- SUV
Se på detta ! Riktigt bra förklaring . Hade jag tänkt mig för så är det startmotors manöversingnalen som bryts. Kolla som sagt på detta så blir du säkert klokare
" onclick="window.open(this.href);return false;
- duck.of.shireåsen
- Minivan
ja fast start motorn går förtryck på bränsle pump fungerar motorn tänder i start brummar i ca 5 sekunder sen stannar den , så jag tror att den inte får bensin . så enligt honom så ska det saknas ström i den lila vita kabeln som berättar för datorn att bilen är igång och behöver bensin och spridare funktion .
roligt att han kämpar med sura uppstötningar på filmen .
annars en bra och förstålig beskrivning .
så då borde det bara vara att sköta soppa pumpen manuellt genom en tjuvkoppling .
eller att byta ut ätnings låset för att jag gissar att det är där sensorn sitter som sänder signalen eller .
roligt att han kämpar med sura uppstötningar på filmen .
annars en bra och förstålig beskrivning .
så då borde det bara vara att sköta soppa pumpen manuellt genom en tjuvkoppling .
eller att byta ut ätnings låset för att jag gissar att det är där sensorn sitter som sänder signalen eller .
- tekniknissen1
- SUV
Ja cilli nötter till lunch
Om du har spridar puls men den startar inte bränslepumpen då är det i motorstyrenhetan (VCM) eller bränslepumps relät som spökar. Klurit att den får upp förtycket??
Men är det VCM som flippar så kan du köra pumpen igenom att bygla matar kabalen vid relät.
Då får du kolla om vcm ger manöverström till relät när motorn går. Gör den det då är det relät. Om inte vcm utgången som är kass, eller kabelbrott.
Men är det VCM som flippar så kan du köra pumpen igenom att bygla matar kabalen vid relät.
Då får du kolla om vcm ger manöverström till relät när motorn går. Gör den det då är det relät. Om inte vcm utgången som är kass, eller kabelbrott.
- tekniknissen1
- SUV
- duck.of.shireåsen
- Minivan
bryggade nu men tyckte mig inte höra pumpen , och motorn gick runt men tände inte , provade att brygga båda samt brygga och ha reläet i men samma resultat , ska prova ytterligare n gång i morgon när en annan person får lyssna på pumpen för jag har en diesel pasat som står o ger ström , ska mäta om det komer någon spänning i kontakterna till reläet .
- tekniknissen1
- SUV
Kan det vara så enkelt så pumpen är kass ´` 
- duck.of.shireåsen
- Minivan
nej det tror jag inte . för när man trycker in kul ventilen på bränsle ledningen efter att den har byggt förtryck är motståndet stor krävs säker 1 kilo och när man släppt på trycket så krävs det bara en tiondel . samt när jag tömde tanken så kopplade jag en liten slang där och den tryckte på bra 5 liters dunken vart fort full .tekniknissen1 skrev:Kan det vara så enkelt så pumpen är kass ´`
- tekniknissen1
- SUV
Ja du får kolla trycket med. 3bar ska det vara typ. Har varit med att pumpen funkar men orkar bara 1 -1,5 bar. (bränd elmotor) Och har du ström till spridarna ?
- duck.of.shireåsen
- Minivan
ja jag får mäta trycket får meka ihop nån klocka och koppling , ska mäta om spridarna får spänning .tekniknissen1 skrev:Ja du får kolla trycket med. 3bar ska det vara typ. Har varit med att pumpen funkar men orkar bara 1 -1,5 bar. (bränd elmotor) Och har du ström till spridarna ?
jag provade att mäta vid rilett och det kommer spänning , bryggade det men då gick säkringen .
jag tog bort bensintanken i dag för jag ska prova att koppla direkt ström ska bara klura ut vilken kontakt det är det finns 2 en med 3 kablar och en med 4 sen vilken kabel som är den som ger matningen till pumpen .
tycker det borde fungera att göra så ...
då har man utrönta om det är kabel eller pump som felar .
det är samma relä som ac enheten använder och pumpen så om det är ett sånt fel man har kan man bara flytta över det .
och ett tips om man ska till pluppen går fortare att ta bort flaket än det gör att ta bort tanken...
- tekniknissen1
- SUV
Ja flak lyft löser många problem med att komma åt!!
Matar ledningen till pumpen ska vara Grå och minus Svart,
- duck.of.shireåsen
- Minivan
tack ska tira på det i morgontekniknissen1 skrev:Ja flak lyft löser många problem med att komma åt!!Matar ledningen till pumpen ska vara Grå och minus Svart,
- duck.of.shireåsen
- Minivan
idag kopplade jag direkt ström på soppa pumpen , resultatet blev att bilen startade lättare men stannade efter 5 sekunder så start motor 5 sekunder brummade 5 sekunder också vidare .
drog ut en tändstift kabel och kolade gnistan och gnista får den hela tiden inget avbrott samt att den hopar lät 10 mm .
så då återstår spridare men det visste jag inte var jag skulle mäta så fårse om google kan svara på det .
och tändningslåset om det kan vara någon brytarfunktion där som jag inte tänkt på ,
provade att ta bort den svart kontakten med 3 kablar och den vita kontakten med 2 kablar dom som sitter på ovansidan av tändningslåsen det gjorde ingen skillnad undrar vad dom är till för ?? någon som vet
kabel till bränslepumpen är den med fyr kontakt och + är grå - svart som teknik nissen sa . 
drog ut en tändstift kabel och kolade gnistan och gnista får den hela tiden inget avbrott samt att den hopar lät 10 mm .
så då återstår spridare men det visste jag inte var jag skulle mäta så fårse om google kan svara på det .
och tändningslåset om det kan vara någon brytarfunktion där som jag inte tänkt på ,
provade att ta bort den svart kontakten med 3 kablar och den vita kontakten med 2 kablar dom som sitter på ovansidan av tändningslåsen det gjorde ingen skillnad undrar vad dom är till för ?? någon som vet
- duck.of.shireåsen
- Minivan
här finns en del matnyttigt för dom som har liknade problem .
http://www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... tid/253427" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... tid/253427" onclick="window.open(this.href);return false;