Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Aa den liknar dom lite :)

Den i länken för en tusing var annars billig ju :D Dock olackerad men helt färdig för lackering står det, primer osv. är pålagt.

http://www.ebay.com/itm/Dodge-Charger-S ... 1b&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Goding
Van

Avenger skrev:Aa den liknar dom lite :)

Den i länken för en tusing var annars billig ju :D Dock olackerad men helt färdig för lackering står det, primer osv. är pålagt.

http://www.ebay.com/itm/Dodge-Charger-S ... 1b&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu har jag inte kollat upp det men tror säkert att en lackering går på 1000kr, de jag länkade är 1000kr färdiglackat och det är samma sida som jag beställer allt annat ifrån så borde inte landa på mer än 1500kr totalt tror ja. Ska fråga lokala plåtverkstaden vad de ska ha för montering och lackering!
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hutlösa priser på din ort i sådana fall, skämt åsido, här går det på 500:- kr om dom kommer i sådant färdigt skick :)

Ojdå, missade de länkarna att det var inkl. lackering, borde kanske finnas på ebay också, kollade aldrig det.

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Inte varit helt 100% övertygad på vinge innan, men efter att ha sett skillnaden på dessa 2 bilder så är det ju inget snack om saken, har dessutom tonad bakruta som första bilen :D
[bilder]http://i42.tinypic.com/2hnqe02.jpg[/bilder]
[bilder]http://i41.tinypic.com/2lxaz2v.jpg[/bilder]
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det kan göra otrolig skillnad, särskilt på Charger som nästan MÅSTE ha en vinge :D

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Avenger skrev:Det kan göra otrolig skillnad, särskilt på Charger som nästan MÅSTE ha en vinge :D
Det enda som jag är fundersam över är om det kommer passa på just min bil eftersom vinge/sänkning ger en mer sportigare look, jag har som sagt "blingbling" fälgar och inte någon sportmodell
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Juste, glömde helt bort. Men jag tror ändå att en vinge inte gör någon skada, det vore annars snyggt med lite sportigare fälgar och göra om utsidan till en SRT-8 på vissa punkter? :)

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Avenger skrev:Juste, glömde helt bort. Men jag tror ändå att en vinge inte gör någon skada, det vore annars snyggt med lite sportigare fälgar och göra om utsidan till en SRT-8 på vissa punkter? :)
Hah, inte några fler utgifter på den bilen!
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jodå, man gör allting för sin Dodge :D

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

* Update *

Har nu beställt grejorna från summitracing.com
Dessvärre så var de tvugna att beställa avgassystemet från tillverkaren så det väntas på leverans.
Först var det 18/3 som var tänkt leveransdatum till summitracing, sedan blev det 23/3 och nu 4/4 :(

Med en leveranstid på ca 5 dagar så borde jag alltså ha delarna runt 10 april.

Det blev CAI, Avgas samt Diablosport Trinity.

Riktigt sugen på att ta ut bilen från garaget nu.. men får nog hållas 1-2 veckor till så allt salt och skit försvinner från vägarna :)

Kommer göra fler updates med hur det går med montering, performance gains och kanske filmar lite före&efter :)
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
CEk
SUV

Nice, blir en jäkla skillnad med lite mods! Jag kör Magnaflow-system, Mopar CAI och Diablo Predator och är supernöjd med ljudet. Ingen drone och vid ca 4000 rpm övergår V8-vrålet till Nascar-smatter typ. Underbart inne i stan när det ekar bland husen. :) Bifogar några klipp och även ett på min förra SRT-8 som även den hade ett CAI, Diablo Predator men ett JBA-system. Lite mer drone på det dock!

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]
Användarens profilbild
Goding
Van

Största anledningen till att jag valde just Corsa var för att det är det mest drone-fria på marknaden.

Ungefär såhär kommer min låta, detta är utan CAI.. :D

" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
CEk
SUV

Goding skrev:Största anledningen till att jag valde just Corsa var för att det är det mest drone-fria på marknaden.

Ja, min gamla (med JBA) hade jag lite drone. I Magnaflowet har jag ingen drone alls så det är nice. Corsa är trevligt, dock lite för mycket "sportigt" ljud för min smak. Men smaken är ju som bekant som baken, delad. :)
Användarens profilbild
Goding
Van

CEk skrev:
Goding skrev:Största anledningen till att jag valde just Corsa var för att det är det mest drone-fria på marknaden.

Ja, min gamla (med JBA) hade jag lite drone. I Magnaflowet har jag ingen drone alls så det är nice. Corsa är trevligt, dock lite för mycket "sportigt" ljud för min smak. Men smaken är ju som bekant som baken, delad. :)
Corsa har ett extreme system också, men sportsystemet var mer i min smak! Gillar ljudet på andra system, magnaflow, cherry bomb vortex mm.. Men det är just drone som jag var orolig för
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Goding
Van

Nu har man tagit ut bilen, och jävlar vad härligt det är!
Redig motor, sitter bekvämt, folk som vrider på huvudet när man kör förbi och ger tummen upp :D
Nu fattas det bara nytt avgassystem så man låter om ännu mera!
Har även kommit på att jag behöver installera någon form av AUX inkoppling då det är ganska störande att bara ha FM-Sändare.
Hittad denna som borde funka, lättaste borde att skruva ett hål i "askkoppen" och dra en AUX kabel därigenom, vad tror ni?

http://www.ebay.com/itm/PAC-AAI-CHY-Sel ... r#shpCntId" onclick="window.open(this.href);return false;

[bilder]http://i62.tinypic.com/2nu3mu8.jpg[/bilder]

[bilder]http://i58.tinypic.com/b8ol0z.jpg[/bilder]
Dodge Charger 5.7 -06
Skriv svar