Har nu påbörjat byte utav topplock tillsammans med diverse service delar på min TS. Tänkte lägga upp hur det går dag för dag ifalll att någon annan känner sig nyfiken.
Senare kommer även radio/ABS wheel hub bli ersatta.
Måste säga att jag blir mer och mer fundersam på vad förra ägare har gjort. Bypass-hose till kylsystem är borta och kopplat direkt till någon ingång bredvid oljefiltret. Vatten pumpen till Kylsystemet verkar även vara omkopplat så att den startar direkt då bilen startar.
Tvättar/städar även alla delar jag tar av ordentligt och håller ett öga ute om jag hittar något annat som behövs bytas.
Lägger upp några bilder =D
Jobbar på att ta bort mer eller mindre all rost med. Men antigen nya delar / nerslipning och ny lack på rosten. Kommer efter allt är bytt och klart!
Då jag ej transporterat min bil till min verkstad görs allt på min uppfart/garage/tomt. Vädret styr hur mycket jag hinner göra på en dag.
DAG 1
Gjorde så mycket mina kulor tillät ute i kylan innan de frös till is
Såhär såg det ut innan jag påbörjat något

Lite härlig gojs(Olja och vatten) vid gasspjälet (?)

Väldigt konstig 'skruv' som sitter bredvid generatorn . Förstår inte varför man har satt en sådan där istället för en vanlig bult. Men men allt går loss med lite vilja =D

Här ser vi var bypass-hose borde ha suttit. Den röda sladden/kablen som ni ser är från vatten pumpen som är kopplat till ignition switch. Slangen går direkt ner till en ingång brevid oljefiltret .

Även här i detta hål fanns det fullt med gojs. Dock inte bara olja och vatten. Lite konstig blandning som påminer om rost,vatten,olja och bensin. Försökte få en klarare bild utav det men gick tyvärr inte.
(Det svarta mörka hålet menar jag. Vad som nu satt där var även fylld med massa gojs.)

Förlåt på förhand om denna tråd har kommit fel