Hej.
Nu har jag äntligen fått igång S10an, efter strul med bl.a bränslepump.
Nästa problem kom nästan direkt när jag gick vidare i skruvandet.
Förra ägaren kapade mellanröret på den så kallade Y-pipen då han skulle byta olja i lådan.
Fick med en ny (beg), och har nu bytt.
Problemet är att det verkar vara omöjligt att få den tät vid grenrören!
Tätningen med ''skålform'' ger jag inte ett öre för, men nu står jag här och måste lösa problemet.
När jag demonterade gick givetvis ett par bultar av, så sitter det genomgående med mutter istället.
Nya packningar sitter där, har även provat med de gamla samt avgaspasta, men det går inte att få dem täta.
Är det någon som har tips på hur man får det tätt?
Hur viktiga är fjädrarna som sitter där original egentligen?
OT, visst måste det gå att byta olja i lådan utan att behöva ta bort Y-pipan?
Mvh/Andreas
Läckande Y-pipa 4.3L V6
Annons
Re: Läckande Y-pipa 4.3L V6
Sitter fjädrarna på bultarna? Isf är dom dom där för att jämna ut trycket så att det blir tätt
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
- Mastodontfilmsmats
- Station Wagon
Re: Läckande Y-pipa 4.3L V6
Ang326 skrev:Hej.
Nu har jag äntligen fått igång S10an, efter strul med bl.a bränslepump.
Nästa problem kom nästan direkt när jag gick vidare i skruvandet.
Förra ägaren kapade mellanröret på den så kallade Y-pipen då han skulle byta olja i lådan.
Fick med en ny (beg), och har nu bytt.
Problemet är att det verkar vara omöjligt att få den tät vid grenrören!
Tätningen med ''skålform'' ger jag inte ett öre för, men nu står jag här och måste lösa problemet.
När jag demonterade gick givetvis ett par bultar av, så sitter det genomgående med mutter istället.
Nya packningar sitter där, har även provat med de gamla samt avgaspasta, men det går inte att få dem täta.
Är det någon som har tips på hur man får det tätt?
Hur viktiga är fjädrarna som sitter där original egentligen?
OT, visst måste det gå att byta olja i lådan utan att behöva ta bort Y-pipan?
Mvh/Andreas
EXAKT samma problem har jag, FYFAN vilken pisslösning från cheva. Hoppas att Arvid78s tips om fjädrarna kan fungera, det måste jag prova.
fick fram på Hansen Racing att det var art.nr DOR03107 jag skulle ha. hoppas det fungerar för dom kosta 90:- st...
EDIT: Hittade på Skruvat.se en liknande med Artnr: 161071 för 56:- st, Blir å beställa där och hoppas på det bästa.